اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا انتخابات نهم- 180

انتخابات عرصه قدرت معنوی مردم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قائمشهر گفت: انتخابات قدرت معنوی مردم ایران را به رخ جهانیان می‌کشاند

انتخابات عرصه قدرت معنوی مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، آیت‌الله علی معلمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز قائمشهر با یادآوری گرامیداشت روز خواجه نصیرالدین طوسی و تقارن این روز با دیدار دانشمندان هسته‌ای ایران با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: استکبار به دنبال متوقف کردن پیشرفت علمی ایران است ولی ملت ایران با اقتدار و بدون سلاح هسته‌ای در مقابل سران استکبار می‌ایستد و سلطه آنان را در هم می‌شکند.

وی با اشاره به تحمل مصائب فراوان مسلمانان صدر اسلام تصریح کرد: ملت ایران با تشدید تحریم‌ها خسته نمی‌شوند، ملت اگر همچون مسلمانان صدر اسلام پایداری کنند با عبور از این مراحل عزت می‌یابند.

امام جمعه قائمشهر با بیان اصل و اهمیت انتخابات در ایران تاکید کرد: امام خمینی (ره) با تاکید بر اصل حضور مردم در تعیین سرنوشت کشور خود در پای صندوق‌های رای، موجب افزایش اعتماد مردم به خود و مسئولیت‌پذیری در آنان شد.

وی افزود: انتخابات حصار محکمی برای ملت، انقلاب و عرصه‌ای برای به رخ کشاندن قدرت معنوی مردم است.

معلمی با بیان اینکه هر چه گستردگی حضور مردم در انتخابات بیشتر و فضای انتخابات نیز آرام‌تر باشد، اعتبار، مصونیت کشور و نظام بالا می‌رود، درباره انتخاب فرد اصلح برای مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: کسانی را انتخاب کنید که متعهد به اسلام، ولی فقیه و اجرای صحیح قانون اساسی باشند.

وی درباره تایید یا رد صلاحیت نامزدها بیان داشت: شورای نگهبان مرجع اصلی تایید و رد صلاحیت کاندیداها است و این اصل قانون اساسی است، وقتی یک مسئول قابل اعتماد تصمیم گرفت ما ملزم به تسلیم و تبعیت هستیم.

معلمی با تاکید بر اینکه افراد رد صلاحیت شده، افراد بی‌صلاحیتی نیستند، تصریح کرد: این افراد به کلی از صلاحیت ساقط نیستند بلکه طبق قانون نمی‌توانند در مجلس باشند.

وی افزود: شاید مقامی که نامزدی را رد صلاحیت کرد اشتباه کرده باشد ولی نظر شورای نگهبان قانونی است.

وی همچنین از مردم خواست تا با شناختی که از کاندیداها دارند، براساس وظیفه شرعی و وجدانی خود به فرد اصلح رای دهند و خطاب به کاندیداهای این دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اعتماد نظام به شما و صرف این همه وقت مردم و مسئولان، برای راهیابی شما به مجلس را محترم بشمارید.

معلمی ادامه داد: هر کسی بخواهد برای تبلیغ خود تشنج‌آفرینی کند سبب شادی دشمنان و آزردگی دلسوزان نظام و شهدا می‌شود و مردم از چنین کاندیدایی متنفر می‌شوند.

وی همچنین اذعان داشت: کاندیداها روحیه تحمل خود را بالا ببرند، با تضمین آرامش که همان آگاهی مردم و حضور آنان در صحنه است به آراء ملت احترام بگذارند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول