اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد نهاوند:

10 درصد خانواده‌های زیر‌پوشش کمیته امداد ‌نهاوند باید خودکفا شوند

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد نهاوند گفت: هر سال باید بیش از 10 درصد خانواده‌های زیر پوشش نهاوند خودکفا و از زیر چتر مستمری‌بگیری کمیته امداد خارج شوند.

10 درصد خانواده‌های زیر‌پوشش کمیته امداد ‌نهاوند باید خودکفا شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، علی کاویانی بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از کارآفرینان برتر کمیته امداد نهاوند اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از توان و ظرفیت‌های بالقوه مددجویان یکی از اولویت‌های مهم است که در این ‌ارتباط‌ خودکفا کردن افراد و خانواده‌های زیر پوشش یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است.

وی گفت: هر سال باید بیش از 10 درصد خانواده‌های زیر پوشش این نهاد در نهاوند خودکفا و از زیر چتر مستمری‌بگیری کمیته امداد خارج شوند که برای خود و دیگران ایجاد اشتغال پایدار کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نهاوند ادامه داد: در سال 90 بیش از 400 خانواده زیر پوشش این نهاد در نهاوند خودکفا شده‌اند و با اعطای تسهیلات مناسب برای افزایش روحیه خودباوری و امید برای افراد و خانوارهای زیر پوشش اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است.

به گفته وی بخش‌های کشاورزی، دامداری، دامپروری، خرید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی، شیلات و در بخش خانگی قالی‌بافی، گلدوزی، کیف، کفش و چرم‌دوزی، خیاطی، مجسمه‌سازی، مبل و منبت بیشترین بخش‌هایی هستند که مددجویان از طریق آنها برای خود و دیگران ایجاد اشتغال کرده‌اند.

کاویانی افزود: در سال 90 علاوه بر خودکفایی 400 خانوار برای بیش از یک هزار و 370 نفر شغل در این نهاد ایجاد شده که 400 نفر بیش از تعهد سال 90 کمیته امداد بوده است.

وی ایجاد شرایط مطلوب برای زندگی بهتر خانواده‌های زیر پوشش را یکی دیگر از راه‌های تقویت خودباوری در بین افراد زیر پوشش خواند و ابراز داشت: ایجاد شرایط مطلوب تحصیل برای دانش‌‌آموزان و دانشجویان وابسته به این نهاد امر مهمی است که در این راستا پرداخت کمک شهریه دانشگاه و کمک هزینه تحصیلی از این نمونه است.

در نهاوند 8 هزار و 500 نفر زیر پوشش کمیته امداد نهاوند است.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول