اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون کرمان خبر داد

ارسال 29 هزار واحد پلاسمای تولیدی کرمان به پالایشگاه

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری 29 هزار و 280 واحد پلاسما از استان کرمان به پالایشگاه‌های خون تهران ارسال شده است.

ارسال 29 هزار واحد پلاسمای تولیدی کرمان به پالایشگاه

محمدرضا مهدی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در 11 ماه گذشته اهدای خون در استان کرمان 1.5 درصد رشد داشته که این میزان از 65 هزار و 416 واحد سال گذشته به 66 هزار و 465 واحد در سال جاری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات پلاسما از کرمان به خارج از کشور از سال 84 انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: این پلاسما تاکنون به کشورهای ایتالیا و آلمان ارسال شده که درآمد حاصل از آن صرف خرید فرآورده‌های جدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین اهداکنندگان استان کرمان به ترتیب در شهرستان‌های کرمان، سیرجان و رفسنجان قرار دارند، تصریح کرد: 93 درصد اهداکنندگان خون در استان را مردان و هفت درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

مهدی‌زاده اظهار داشت: بیش از 10 هزار نفر در استان کرمان به صورت مستمر خون اهدا می‌کنند که بیشتر سنین 21 تا 30 سال هستند که هر کدام سالی دو تا سه بار خون اهدا می‌کنند.

انتهای پیام/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول