اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد ملی نخبگان:

دستیابی به آینده‎ای روشن در گرو پیشقراولی نخبگان است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: دستیابی به آینده‌ای روشن در گرو پیشقراولی نخبگان است.

دستیابی به آینده‎ای روشن در گرو پیشقراولی نخبگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر نسرین سلطانخواه بعد از ظهر امروز در نشست با نخبگان استان بوشهر با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان از طرف نظام ماموریت پیدا کرده تا کار شناسایی، رشد و پرورش استعدادها و هدایت و پشتیبانی از نخبگان کشور را انجام دهد تصریح کرد: این پیشقراولان باید بتوانند به رسالت خود که جلوداری و روشن کردن راه است را به نحو مطلوبی انجام دهند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: جوانان ایرانی به واسطه موهبت‎های الهی دارای استعدادهای قوی در بخش‎های مختلف هستند که برای توسعه و آبادانی کشور و رسیدن به اهداف سند چشم‎انداز توسعه باید از این موهبت‎ها بهره لازم را ببریم.

سلطانخواه یادآور شد: بنیاد ملی نخبگان وظیفه دارد برای ساختن کشور با شناسایی، تقویت و رشد استعدادها و جذب نخبگان زمینه را برای پیشرفت کشور فراهم کند.

وی با بیان اینکه برای رشد متوازن کشور به نیروهای مستعد و متعهد نیاز داریم گفت: مشکل ما تنها خروج نخبگان از کشور نیست بلکه خروج این افراد از مناطق و استان‎های خود و مهاجرت به تهران نیز از جمله مهمترین مشکلات است.

سلطانخواه گفت: سعی کرده‎ایم از طریق بنیاد ملی نخبگان این افراد را به مناطق خود بازگردانیم تا زمینه توسعه استان‎ها نیز فراهم شود.

وی یادآور شد: تامین امکانات از سوی مسئولان استان‎ها برای راه‎اندازی بنیاد ملی نخبگان با هدف اینکه مسئولان این بنیاد را جدا از خود ندانند، انجام داده‎ایم.

سلطانخواه بنیاد ملی نخبگان را یک فرصت برای شناسایی، رشد و بارور کردن استعداد جوانان معرفی کرد و افزود: برای رشد و پرورش استعدادهای استان‎ها نیازمند مشارکت عمومی هستیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی در بخش‎های علم و فناوری را مدیون گذشتگان این سرزمین و شهدا هستیم.

سلطانخواه افزود: موفقیت‎ها و جایگاه امروز جمهوری اسلامی را مدیون گذشته پرافتخار خود هستیم و برای داشتن آینده‎ای با عظمت بیشتر به نیروی انسانی متخلق، متعهد و پویا نیاز داریم.

انتهای پیام/ک20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول