اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد ملی نخبگان کشور خبر داد

تدوین سند راهبردی امور نخبگان

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: تدوین سند راهبردی امور نخبگان از موارد مهمی است که بعد از تصویب این سند برنامه‎های خود را باید متناسب با برنامه پنج ساله و سند چشم‌انداز توسعه کشور طراحی کنیم.

تدوین سند راهبردی امور نخبگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر داوود طالبی ظهر امروز در نشست معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با نخبگان استان بوشهر اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان با دستور مستقیم رهبر معظم انقلاب برای پیگیری امور نخبگان زیر نظر رئیس جمهوری فعالیت خود را با ساختاری 60 نفره به صورت سبک شروع کرده است.

وی تصریح کرد: این بنیاد در استان‎ها نیز به فراخور جمعیت نخبگی ساختاری شش، هشت و 10 نفره دارد.

طالبی تشکیل کمیسیون‎های مشورتی با نخبگان و استفاده از آنان در برنامه‎ریزی‎های کشور، بکارگیری و جذب نخبگان در دستگاه‎های اجرایی، استفاده از نخبگان در فعالیت‎های کارآفرینی و دانش‎بنیانی و تشکیل صندوق‎های نوآوری و حمایت از اختراعات قبل و بعد از دوره دانشجویی و برگزاری همایش‎ها و جشنواره‎های منطقه‎ای برای بررسی مسئولیت نخبگان در دهه پیشرفت و عدالت را از جمله اقدامات اخیر بنیاد ملی نخبگان کشور ذکر کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: هم‌اکنون در 25 استان کشور بنیاد ملی نخبگان راه‎اندازی شده است و در پنج استان باقی مانده نیز با صدور حکم رؤسای آنها فعالیتشان به زودی آغاز می‎شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر نیز گفت: با توجه به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب در زمینه حمایت از نخبگان برای دستیابی به پیشرفت‎های علمی و فناوری، بنیاد ملی نخبگان در این زمینه وظیفه مهمی را بر دوش دارد.

محمد حسین زارع افزود: با توجه به پتانسیل‎های مختلف صنعتی و اقتصادی که در استان بوشهر وجود دارد داشتن نیروی انسانی متعهد و توانمند برای دستیابی به علم و فناوری و استفاده از این پتانسیل‎ها برای توسعه و پیشرفت کشور ضروری است.

وی اضافه کرد: با تشکیل ستاد امور نخبگان در استان بوشهر از سال 88 با عضویت مدیران دستگاه‎های اجرایی و دانشگاه‌های استان بوشهر شناسایی نیروهای نخبه، اجرای طرح تصمیم با هدف تربیت نیروهای انسانی، برگزاری سمینارهای علم و فناوری برای دانش‌آموزان و دانشگاهیان و راه‎اندازی نشریات و پایگاه اینترنتی، برگزاری دوره‎های مهارت‌های خلاقیتی، اجتماعی و فرهنگی مذهبی در این استان فراهم شد.

امام جمعه موقت بوشهر نیز گفت: یکی از مهمترین عوامل پیشرفت هر کشوری داشتن نیروهای انسانی نخبه و خلاق است که امیدواریم با راه‎اندازی بنیاد ملی نخبگان در استان بوشهر زمینه شناسایی و بهره‎گیری از استعدادهای درخشان جوانان این آب و خاک برای توسعه و پیشرفت استان و کشور استفاده بهینه شود.

حجت‌الاسلام محمد جواد اسماعیلی نیا افزود: راه‎اندازی دفاتر بنیاد ملی نخبگان در شهرستان‎ها برای استعدادیابی، شناسایی و فراهم کردن زمینه لازم برای فعالیت نخبگان استان‎ها در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب است و ما با تمام وجود از این بنیاد حمایت و همراهی می‎کنیم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول