اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

احداث 7 کتابخانه روستایی در دستور کار است

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: یکی از اولویت‌های امسال ما افتتاح دو باب کتابخانه نهادی، هفت باب مشارکتی و تکمیل عملیات احداث هفت باب کتابخانه روستایی است.

احداث 7 کتابخانه روستایی در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین بعد از ظهر امروز در نشست با جمعی از مطالعه‌یاوران در اردبیل اظهار داشت: بی‌شک یکی از راهکارهای مهم گسترش فرهنگ مطالعه تامین زیرساخت‌ها و توسعه و تجهیز فضاهای فیزیکی اماکن فرهنگی است.

وی افزود: برای نیل به این هدف برنامه‌هایی به صورت کوتاه‌مدت و میان مدت و بلند مدت در لاین اداره کل برای توسعه کتابخانه‌های عمومی در تمام شاخص‌ها طرح‌ریزی شده و توسعه فضاهای فیزیکی یکی از اهداف و اولویت‌هاست.

این مسئول خاطرنشان کرد: به همین منظور و با هدف تعمیم فعالیت‌های فرهنگی در مناطق کمتر توسعه یافته روستایی 54 روستای پرجمعیت استان اردبیل شناسایی و برای احداث کتابخانه در برنامه بلند مدت مدنظر قرار گرفته است.

فرهمندامین گفت: سال گذشته برای اولین بار با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با استانداری اردبیل مراحل ساخت هفت باب کتابخانه در روستاهای این استان شروع شده است.

وی روستاهای یاد شده را آراللو، اینجیرلو، ایران‌آباد، لنبر، موران، فخرآباد و نیارق اعلام کرد و بیان داشت: کتابخانه‌ها با مساحت جمعی یک هزار و 250 مترمربع و با صرف اعتبار 4 هزار و 410 میلیون ریال در این روستاها احداث می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تصریح کرد: مراحل احداث این کتابخانه‌ها برای اولین بار زیرنظر مستقیم دفتر فنی کتابخانه‌های عمومی استان خواهد بود.

فرهمندامین گفت: علاوه بر پروژه‌های در دست احداث؛ کتابخانه امام علی در محله آرازعلی در فضای 600 مترمربع و شامل دو طبقه بخش‌های کودک، سالن‌های مطالعه مجزا برای خواهران و برادران بخش اینترنت مخزن و مرجع کتابخانه در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود طرح مطالعه یاوران را یکی دیگر از طرح‌‌های موفق کتابخانه‌های عمومی در اردبیل اعلام کرد و افزود:  این طرح به عنوان یک طرح نو و بدیع سال گذشته از طرف این اداره کل به نهاد برای تعمیم به سایر استان‌ها پیشنهاد و به دنبال آن با تهیه بسته‌های فرهنگی و کارت مطالعه‌یاور نیمه اول سال گذشته با شرکت 300 نفر مطالعه‌یاور از شهرستان‌های استان به صورت همزمان اجرا شد.

عضو شورای اداری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هم اکنون اعضای این طرح به بیش از 2 هزار نفر در اردبیل رسیده و در زمینه ارتقای سرانه مطالعه مفید تلاش می‌کنند.

فرهمندامین اظهار داشت: انجمن کتابخانه‌های عمومی استان از بدو تاسیس در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفته است.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: سال گذشته اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیله‌سوار رتبه اول کشور را به لحاظ کیفیت و تعداد مصوبات انجمن و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان رتبه دوم را کسب کرد و اخذ این رتبه‌ها از بدو تاسیس انجمن در کتابخانه‌‌های استان تکرار شده است.

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول