اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سپاه خلخال:

راهیان نور فرهنگ جهاد را پویا کرده است

خبرگزاری فارس: جانشین سپاه ناحیه خلخال گفت: راهیان نور و حرکت آغاز شده در انتقال فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت به پویایی و بالندگی چنین حرکت اصیل تبدیل شده است.

راهیان نور فرهنگ جهاد را پویا کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید صالح تیموری صبح امروز در مراسم عزیمت آخرین کاروان راهیان نور شهرستان خلخال اظهار داشت: کشور ما امروز در سایه استمرار و بالندگی این فرهنگ به قدرت بی‌نظیر جهانی تبدیل شده که هیچ ابر قدرتی را یارای مقابله با آن نیست.

وی افزود: شهدا و ایثارگران ما سرمایه‌های معنوی و ارزش‌مدار این ملت هستند و هرگز به دشمنان اجازه نمی‌دهند که اندیشه تسلط و تصرف بر این کشور سایه شوم بیفکند.

تیموری یکی از برجسته‌ترین اندیشه‌های مکتبی و اسلامی در دفاع از خاک و ناموس را حضور در جبهه‌های حق علیه باطل توصیف کرد و گفت: در جنگ هشت ساله ما، بهترین جوانان این مملکت تنها در تبعیت از مقتدای خود امام راحل و فرهنگ برخاسته از دیانت و شهادت‌طلبی عاشورا در صحنه مقابله با دشمن حاضر شده و بهترین صحنه دلدادگی به این آرمان‌ها را نشان دادند.

وی عنوان کرد: امروز با گذشت بیش از دو دهه از پایان جنگ در یک حرکت و خروش داوطلبانه شاهد حضور جوانان دلباخته به فرهنگ ایثار و شهادت هستیم که با تمام قوا و توان به میدان آمدند تا حریم‌دار فرهنگ گران‌سنگ شهادت و ایثار باشند.

جانشین سپاه ناحیه خلخال در ادامه ابراز داشت: دشمنان ما در یک جنگ نابرابر نه تنها در دوران دفاع مقدس عزت و صلابت این ملت را نشانه گرفتند بلکه امروز در یک عرصه سخت‌تر اعتقادات و باورهای ملت ما به ویژه جوانان‌مان را مورد تاخت و تاز قرار دادند تا شاید به اهداف‌شان برسند، اما در این کار هرگز موفق نشدند.

این مسئول بیان داشت: همان طور که ملت ما در جنگ هشت ‌ساله جوابی دندان شکن به دشمن دادند امروز در سنگر مجاهدت و فداکاری دیگر از مرزهای اعتقادی و دستاوردهای شهدا و ایثارگران پاسداری می‌‌کنند که نمونه‌ای از این حریم‌داری را در عزیمت کاروان‌های راهیان نور شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: 200 نفر از بسیجیان برادر عضو پایگاه‌های مقاومت و بسیج دانش‌آموزی با پنج اتوبوس عازم مناطق جنگی جنوب شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، تیموری مدت زمان این سفر را پنج روز اعلام کرد و اذعان داشت: در این ایام جوانان و نوجوانان ضمن بازدید از مناطق فکه دهلاویه، طلاییه، اروند کنار و شلمچه با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید بیعت کرده و از مناطق رشادت و شهادت‌طلبی رزمندگان اسلام دیدن کرده و با این صحنه‌ها آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/ن۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول