اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

حمایت از تعاونی در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: تقویت تعاونی‌های تولیدی از موثرترین اقدامات برای اجرایی کردن شعار « تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» است.

حمایت از تعاونی در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عشرت شایق پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از بانوان عضو شرکت‌های تعاونی تولیدی تبریز با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از تولید ملی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل نامگذاری سال جدید، تلاش برای ایجاد اشتغال و قطع وابستگی به بیگانگان است و تعاونی‌های تولیدی می‌توانند نقش بسیار تاثیرگذاری در تحقق این امر داشته باشند.

وی افزود: تعاونی‌ها فراهم‌کننده فرصت‌های شغلی پایدار در جامعه هستند و برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید باید حمایت از تعاونی‌ها در دستور کار دولت و مجلس شورای اسلامی قرار گیرد تا سهم این بخش در اقتصاد کشور افزایش یابد.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر شناسایی و رفع موانع رشد تعاونی‌ها گفت: در حال حاضر سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور به هیچ‌وجه با اهداف مشخص شده در قانون اساسی برای این بخش همخوانی ندارد.

شایق غفلت از تعاونی‌ها را موجب محروم شدن کشور از آثار اجتماعی تعاونی‌ها دانست و افزود: توزیع عادلانه ثروت، تقویت خودباوری، مسئولیت‌پذیری، همبستگی و صداقت، مسئولیت‌پذیری و توجه به دیگران از ارزش‌های حاکم بین اعضای تعاونی‌ها به شمار می‌آیند و روا نیست جامعه رو به رشد ایران از این مواهب محروم شود.

وی حضور فعال زنان در بخش تعاون را موجب تقویت عزم، اراده و اعتماد به نفس بانوان اعلام کرد و افزود: یکی از بهترین محل‌ها برای مشارکت دادن زنان در اقتصاد خانواده و بهره‌مندی از توانمندی‌های آنان در امور اقتصادی و اجتماعی کشور، عضویت بانوان در شرکت‌های مختلف تعاونی به ویژه تعاونی‌های تولیدی است.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود فراهم شدن فرصت خلاقیت و آسایش برای بانوان را از دیگر خصوصیات شرکت‌های تعاونی دانست و ابراز امیدواری کرد که با ظرفیت‌سازی مناسب، تعداد بیشتری از بانوان جامعه به خصوص قشر تحصیل‌کرده جذب شرکت‌های تعاونی شوند. 

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول