اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شنای آذربایجان غربی:

استعدادیابی در ورزش شنا در اولویت قرار گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شنای آذربایجان غربی گفت: استعدادیابی و نخبه‌یابی در ورزش شنا در اولویت قرار گیرد.

استعدادیابی در ورزش شنا در اولویت قرار گیرد

میرمحمد کاشف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 12 هیئت فعال شنا در شهرستان‌های استان وجود دارد و چهار رشته شنا، واترپلو، شیرجه و شنای موزون از رشته‌هایی است که زیر نظر این هیئت‌ها فعالیت دارند، در حالی که رشته‌های شیرجه و شنای موزون به دلیل نبود امکانات لازم و مربیان و متخصصین مجرب از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نیستند.

این مقام مسئول شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، مهاباد، تکاب و سلماس را از هیئت‌های فعال شنا در استان آذربایجان غربی عنوان کرد و ادامه داد: وضعیت ورزش شنا ارتباط مستقیم با میزان اعتبار اختصاص یافته به این ورزش را دارد.

وی توجه به رده سنی پایه را یکی از ضروریات رشد و توسعه این ورزش مادر عنوان کرد و گفت: استعدادیابی و نخبه‌یابی در زمینه ورزش شنا یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در صورت وجود امکانات لازم برای تقویت و پشتوانه‌سازی این ورزش در اولویت قرار می‌گیرد.

کاشف در ارتباط با استخر شنای شهید باکری ارومیه گفت: این استخر با وجود اینکه هزینه‌های گزافی برای هیئت شنای ارومیه دارد و به صورت اجاره‌ای در اختیار هیئت است ولی جوابگوی نیازهای هیئت استان نیست.

این مسئول ادامه داد: می‌توانیم در صورت تامین اعتبار و حمایت مسئولان از نظر واگذاری استخرها در زمان مناسب به هیئت‌های شنای استان، با یک برنامه پنج ساله، ورزش شنای استان را به رتبه پنجم کشوری ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه استخرهای موجود در استان با هدف سودآوری اقتصادی خدمات ارائه می‌دهند نه آموزشی، یادآور شد: استخرهای شنا در استان آذربایجان غربی به‌عنوان محل‌های کسب درآمد شناخته شده‌اند و این استخرها هر سال به بخش خصوصی اجاره داده می‌شوند.

رئیس هیئت شنای آذربایجان غربی تعامل و پشتیبانی روزافزون اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی را با هیئت شنای استان ضروری دانست و گفت: این رشته ورزشی نیاز مبرم به سرمایه‌گذاری و صرف هزینه دارد و زیرا با بودجه ناچیز نمی‌توان تیم‌ها را به مسابقات اعزام کرد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول