اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان:

ایجاد شغل برای بیماران کلیوی از ضروریات است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان: ایجاد زمینه اشتغال و ورزش برای بیماران کلیوی از ضروریات است.

ایجاد شغل برای بیماران کلیوی از ضروریات است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عطاءالله تقی‌لو پیش از ظهر امروز در جلسه هئیت امنای انجمن بیماران کلیوی استان زنجان، اظهار کرد: ارتقای آگاهی عمومی در جامعه از عناصر مهم و فاکتورهای اساسی کاهش تعداد بیماران دیالیزی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به اشتغال و ورزش بیماران کلیوی موجب حل بسیاری از مشکلات آنان می‌شود، تصریح کرد:‌ اگر در راستای ایجاد زمینه اشتغال و ورزش بتوان نیازهای بیماران را تامین کرد، زمینه‌های مختلفی که موجب بروز بیماری کلیه در افراد می‌شود، از بین می‌رود.

معاون فرهنگی انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان بر ضرورت توجه به دو مقوله اشتغال و ورزش بیماران خاص از جمله کلیوی تاکید کرد و افزود: باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد اشتغال برای بیماران کلیوی فراهم شود.

وی بر لزوم استقرار سرویس‌های بهداشتی در مناطق مختلف شهر تاکید کرد و یادآور شد: مراجعه نکردن به موقع به سرویس بهداشتی موجب ایجاد بیماری کلیوی در افراد می‌شود.

*مجتمع درمانی و آموزشی انجمن، نیازمند حمایت خیرین است

تقی‌لو با اشاره به کلنگ‌زنی نخستین مجتمع درمانی، فرهنگی و آموزشی انجمن بیماران کلیوی استان زنجان ادامه داد: این مجموعه نیازمند حمایت‌های خیرین و مردم استان برای راه‌اندازی سریعتر است.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی از سوی رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: باید اطلاع‌رسانی‌های لازم در زمینه بیمارهای مختلف از سوی رسانه‌ها به مردم صورت گیرد.

معاون فرهنگی انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه نقش رسانه همواره بالاتر از سرمایه‌داران و سیاستگذاران است، خاطرنشان کرد: برای آگاهی بخشی به مردم باید رسانه‌ها پیشگام باشند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی از سوی انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان تصریح کرد: باید با اجرای این برنامه‌ها بیماران را از فضای بیماری رها و با دنیای شادتری آشنا کرد.

 

*بیماران کلیوی نیازمند حمایت‌ هستند

تقی‌لو با بیان اینکه باید اطلاع‌رسانی‌ها در راستای هدایت مردم به سوی کمک به انجمن‌های خیریه باشد، یادآور شد: بیماران کلیوی به دلیل هزینه‌های بالای درمان، نیازمند حمایت‌های خیرین و مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، تابلوهای تسلیت جایگزین دسته گل در مراسم‌های مختلف شده است، ادامه داد: استقبال مردم از این امر در حال حاضر مطلوب است.

معاون فرهنگی انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از خیرین استان خواست برای راه‌اندازی مجتمع فرهنگی، درمانی و آموزشی بیماران کلیوی استان پیش از گذشته اقدام کرده و به احداث این مجموعه کمک کنند.

وی بر ضرورت ارتباط تنگاتنگ خیرین با انجمن بیماران کلیوی استان تاکید کرد و گفت: این ارتباط موجب ارتقای کیفیت برنامه‌ریزی برای بیماران کلیوی می‌شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول