اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته

150 درصد فعالیت‌های بسیج سازندگی در همدان محقق شد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) گفت: در سال گذشته 150 درصد از فعالیت‌های بسیج سازندگی محقق شد.

150 درصد فعالیت‌های بسیج سازندگی در همدان محقق شد

شهرام صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در سال گذشته 150 درصد از فعالیت‌های بسیج سازندگی تحقق یافت که 50 درصد بیش از فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال 90 بود.

وی افزود: حدود 240 هزار و 772 نفر در فعالیت‌های بسیج سازندگی و اردوهای هجرت فعالیت داشتند که از این تعداد 48 هزار و 819 نفر خدمات‌دهنده بودند.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) بیان داشت: بسیج سازندگی در سال گذشته به میزان یک میلیون و 538 هزار و 804 نفرروز در عرصه‌های سازندگی فعالیت داشته است.

وی ادامه داد: با برگزاری اردوهای هجرت دانش‌آموزی 320 مدرسه و فضای آموزشی با همکاری اداره آموزش و پرورش، بسیج دانش‌آموزی و اداره نوسازی مدارس مرمت، بهسازی و زیباسازی شدند.

صادقی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی نیز تصریح کرد: طی سال گذشته 60 گروه جهادی دانشجویی و 138 گروه جهادی مساجد و محلات به روستاها و مناطق محروم استان اعزام شدند.

وی افزود: 84 پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی در مناطق محروم استان از قبیل ساخت مدرسه، اورژانس، مسجد، حسینیه، ساماندهی گلزار شهدا، خانه عالم، خانه بهداشت، غسالخانه و کتابخانه روستایی توسط بسیج سازندگی صورت گرفته است.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) ابراز داشت: در سال 90 در حوزه آموزشی 622 کلاس تقویتی جبرانی برای دانش‌آموزان محروم برگزار شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های پزشکی و خدمات بهداشتی سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد: با همکاری بسیج جامعه پزشکی و پزشکان عضو این بسیج 105 تیم پزشکی و خدمات بهداشتی به روستاهای محروم اعزام شدند که ویزیت رایگان مردم را انجام می‌دادند.

صادقی در خصوص آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بسیج سازندگی گفت: از اقدامات شاخص این سازمان آموزش 4 هزار و 77 نفر برای ایجاد اشتغال و توسعه واحد شغلی است که با هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای استان

در مورد ایجاد اشتغال موقت جمعاً برای 20 هزار و 801 نفر در زمینه پروژه‌های کشاورزی، عمرانی و... شغل ایجاد شده است.

وی همچنین اضافه کرد: در زمینه ایجاد اشتغال دائم نیز برای 187 نفر با کمک و هماهنگی شرکت نگار نصر اشتغال دائم ایجاد شد.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) در زمینه واگذاری تسهیلات خوداشتغالی اظهار کرد: از طریق شرکت نگارنصر به حدود 500 نفر تسهیلات خوداشتغالی ارائه شده است.

وی با اشاره به شرکت طلاب در اردوهای جهادی ابراز داشت: 534 نفر طلبه در اردوهای جهادی این سازمان شرکت داشته و به مناطق محروم اعزام شده‌اند.

صادقی با بیان اینکه بسیج سازندگی در همه زمینه‌ها حضوری فعال و تأثیرگذار دارد، گفت: این سازمان در عرصه جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی نیز در احیای مراتع و سایر عرصه‌های منابع طبیعی حضوری پررنگ دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در عرصه کشاورزی و دامپزشکی در زمینه کشتار بهداشتی دام و بهداشت فرآورده‌های دامی از جمله شیر و... نیز فعالیت‌های آموزشی زیادی انجام شده و از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در این زمینه نظارت بر عرضه دام در کشتارگاه و قصابی‌ها بوده است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول