اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاگرد برجسته امام خمینی:

جامعه اسلامی نباید شاهد پرونده‌های میلیاردی اختلاس باشد

خبرگزاری فارس: شاگرد برجسته امام خمینی (ره) گفت: نباید در جامعه‌ای که در آن قوانین اسلامی رعایت می‌شود بداخلاقی‌هایی مانند طلاق، کم‌کاری، کم‌فروشی، گرانفروشی، جدایی و نفرت، پرونده‌های میلیاردی اختلاس و اخاذی مشاهده شود.

جامعه اسلامی نباید شاهد پرونده‌های میلیاردی اختلاس باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، آیت‌الله سید محمدتقی طباطبایی صبح امروز در مراسم سوگواری ایام فاطمیه در مجتمع فرهنگی قرآنی فاطمیه و مهدیه آمل بیان داشت: باید توجه ما بیش از گذشته به فرهنگ فاطمی و علوی در جامعه اسلامی معطوف شود و این مهم نیاز امروز جامعه ما است.

وی با اعلام اینکه اسلام به هیچ وجه سخت نیست، افزود: دنیا سخت است و سختی در دنیا است پس اگر مذهب در زندگانی ما قرار گیرد و زندگی خود را با آن تنظیم کنیم دیگر بدی و زشتی در جامعه وجود ندارد بلکه سعادت و سلامت دنیوی و اخروی برای ما ایجاد می‌شود.

شاگرد برجسته امام خمینی (ره)، آیت‌الله خویی و استاد برتر سطوح عالیه حوزه‌های علمیه با اعلام اینکه تجربه نشان داده که انسان خود مشکل‌ساز است، تصریح کرد: انسان باید پولاد آب دیده باشد و با تجارب تلخ و شیرین رشد کند.

وی ادامه داد: نباید در جامعه‌ای که در آن قوانین اسلامی رعایت می‌شود بداخلاقی‌های متفاوت و متعدد نظیر طلاق، کم‌کاری، کم‌فروشی، گرانفروشی، جدایی و نفرت، پرونده‌های میلیاردی اختلاس و اخاذی مشاهده شود.

آیت‌الله طباطبایی با اعلام اینکه باید با کیفیت زندگی کنیم و در روند زندگانی خود محکم‌کاری داشته باشیم، اضافه کرد: اسلام برای این آمده تا انسانیت در ما حاکم شود و وجود ما برای دیگران الگو شود.

وی با تاکید اینکه هم‌اکنون آمار طلاق در جامعه بسیار سرسام‌آور است، گفت: اگر پیرو فاطمه (س) هستیم و جامعه‌ای فاطمی و علوی داریم چرا روی‌آوری به ازدواج‌های خیابانی، دانشجویی و اینترنتی که پایه و اساسی‌ در آن مشاهده نمی‌شود زیاد شده و در مقابل با مشاهده کوچک‌ترین مشکل بحث عدم تفاهم باعث برهم خوردن بنیان خانواده‌ها می‌شود.

وی با اشاره به مطالعه در زندگانی معصومین اضافه کرد: اگر مطالعه‌ای در زندگانی و ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) به عنوان دو زوج بزرگ اسلام داشته باشیم در می‌یابیم که یکی از ساده‌ترین و کم‌خرج‌ترین ازدواج‌ها در آن زمان روی داد البته یکی از عوامل بالا رفتن سن ازدواج در جامعه ما وجود ازدواج‌های مجلل، مراسم‌های پرخرج، هزینه‌بر و سنگین است.

آیت‌الله طباطبایی با بیان اینکه حضرت علی (ع) بعد از ازدواج، همسر بزرگوارش حضرت فاطمه (س) را بهترین یار و یاور برای ارتباط و نزدیک شدن با خداوند ترسیم می‌کند، گفت: اگر مسلمان هستیم باید از معصومان، امامان و اهل بیت که الگوهای بزرگی هستند نهایت استفاده را داشته باشیم و حرف‌هایمان در عمل نمودار شود.

وی در مورد سجایای اخلاقی حضرت زهرا (س) اذعان داشت: آن حضرت معصوم بوده و هیچ خطایی در آن نیست بلکه خداوند عالم هستی را به بهانه وجود ایشان خلق کرده‌اند.

آیت‌الله طباطبایی یادآور شد: از حضرت آدم گرفته تا قبل از پیامبر اسلام همتای آن حضرت یافت نمی‌شود پس از این رو باید از این منابع عظیم خیر و برکات الهی توسط شیعیان به بهترین شکل استفاده شود.  

پایان پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول