اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی خبر داد

فعالیت 38.5 میلیون نفر در طرح‌های بسیج سازندگی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: سال گذشته 38 میلیون و 600 هزار نفر روز از جوانان اقصی نقاط کشور در قالب طرح‌های بسیج سازندگی فعالیت کردند.

فعالیت 38.5 میلیون نفر در طرح‌های بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مجید خراسانی شنبه‌شب در ستاد پشتیبانی سازمان بسیج سازندگی کردستان در سالن دولت استانداری با اشاره به موفقیت کردستان در اجرای طرح‌های بسیج سازندگی به عنوان استان نمونه کشوری اظهار کرد: تک‌تک مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران و مجموعه سپاه استان در تحقق تعهدات سازمان بسیج سازندگی و موفقیت‌های حاصله این سازمان سهم بسزایی داشتند.

وی افزود: ارجحیت درمان بر پیشگیری از آسیب‌هایی است که در فضای مجازی علاوه بر جوانان، افراد مسن و کهنسال جامعه نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر امر پیشگیری و اهمیت بازخورد آن در جامعه، تصریح کرد: هزینه پیشگیری کمتر از هزینه‌های درمان است و باید مدیریت سازمان بسیج سازندگی بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری بر عهده جوانان باشد.

* مرمت و بهسازی 12 هزار مدرسه

خراسانی ادامه داد: در سال گذشته کار نوسازی، تجهیز و مرمت 12 هزار مدرسه توسط 6 هزار فرهنگی هنرستان‌ها و متخصصان این حوزه و با شرکت 350 هزار دانش‌آموز سراسر کشور انجام شد.

وی اضافه کرد: همچنین سال گذشته 70 هزار دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور به روستاها اعزام شدند و در طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی شرکت کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی تاثیرگذاری فرهنگی و تقویت فرهنگ کار را از اهداف این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: در طول سال گذشته 9 هزار تیم پزشکی با همکاری سازمان بسیج سازندگی، بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور به مردم خدمات پزشکی و درمانی رایگان ارائه کردند.

خراسانی عنوان کرد: اگر چه در سال‌های گذشته آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به 10 کیلومتری خارج از شهرها نفوذ نکرده بود اما اکنون با توجه به اهداف و سیاست‌های سازمان بسیج سازندگی هر ساله بیش از 350 هزار نفر از روستائیان کشور در زمینه‌های مختلف آموزش می‌بینند.

وی در ادامه به تشکیل 18 هزار و 400 کلاس درس در روستاهای کشور با همکاری سازمان بسیج سازندگی و فرمانداران شهرستان‌ها و مشارکت 350 هزار نفر اشاره کرد و گفت: محصول این همه حرکت و کار جهادی در این سازمان مبنای اصل پیشگیرانه در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: دولت باید عرصه و طرح‌ها را در اختیار سازمان بسیج سازندگی قرار دهد و این سازمان نیز مدیریت اجرای طرح‌های سازندگی کشور را بر عهده جوانان قرار می‌دهد.

خراسانی یکی دیگر از اولویت‌های کاری سازمان بسیج سازندگی را کمک به دولت در راستای توسعه و آبادانی عنوان کرد و افزود: در دولت نهم و دهم با تعریف عرصه‌های متنوع، در حال حاضر بیش از 300 نوع فعالیت برای جوانان تعریف شده و حتی 35 درصد از دختران کشور در طرح‌های بسیج سازندگی مشارکت فعالی دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به ظرفیت‌های بسیج سازندگی، یادآور شد: 50 درصد مشکلات جوانان در حوزه جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در قالب طرح‌های بسیج سازندگی قابل حل است و این با همکاری دستگاه‌های اجرایی محقق شود.

خراسانی در پایان از استاندار کردستان خواست به عنوان مسئول پشتیبانی طرح‌های بسیج سازندگی در استان طرح‌های مصوب را به هیئت دولت اعلام و ابلاغ کنند و در مرکز استان نیز وظایف و نقش دستگاه‌ها به منظور اجرای مصوبات ظرف 3 هفته آینده تعیین شود.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول