اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول قرارگاه رسانه‌ای بسیج سازندگی:

مناطق محروم اولویت اجرای پروژه‌های بسیج سازندگی است

خبرگزاری فارس: مسئول قرارگاه رسانه‌ای بسیج سازندگی گفت: اجرای طرح‌ها و پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و دور افتاده اولویت بسیج‌سازندگی در سال‌جاری است.

مناطق محروم اولویت اجرای پروژه‌های بسیج سازندگی است

حمید سپهری‌فر در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در سنندج، اظهار کرد: مهم‌ترین هدف بسیج‌سازندگی رفع چهره محرومیت از شهرها و روستاهای دور و نزدیک کشور است و در این راستا در طول سال با بهره‌گیری از نیروهای جوان در قالب طرح‌ها و پروژ‌ه‌ها مختلف فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهد.

به گفته وی، احداث و بهره‌برداری از 10‌ها هزار طرح و پروژه عام‌المنفعه با محوریت نقاط محروم و دور افتاده از سال 79 تا کنون بخش کوچکی از فعالیت‌های این سازمان در سطح کشور است.

مسئول قرارگاه رسانه‌ای بسیج سازندگی با بیان اینکه طرح بسیج سازندگی به منظور استفاده از نیرو و نشاط جوانان برای سازندگی کشور در اوقات فراغت به فرمان مقام معظم رهبری اجرا می شود، اظهار داشت: این طرح یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین طرح‌هایی است که در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان از 17 اردیبهشت سال 79 آغاز به کار کرد.

به گفته سپهری‌فر، غنی‌سازی اوقات فراغت در عرصه‌های سازندگی، ترویج فرهنگ کار با بهره‌گیری از روحیه و نشاط بسیجی در میدان‌های کار و تلاش، ایجاد فضای مناسب برای یادگیری و انجام فعالیت‌های مردمی از جمله اهداف بسیج سازندگی است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش توان فنی و تجربی جوانان و بسیجیان، کمک به محرومیت‌زدایی و عمران و آبادانی مناطق محروم، کمک به دولت در راستای توسعه سازندگی معنوی نیز از دیگر اهداف بسیج سازندگی است.

به گفته مسئول قرارگاه رسانه‌ای بسیج سازندگی، غنی‌سازی اوقات فراغت و استفاده از نیرو و نشاط جوانان در سازندگی کشور، خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی در روستاها و نقاط محروم کشور و شناسایی زمینه‌های اشتغال موقت و به دنبال آن فراهم کردن زمینه‌های اشتغال دائم از اولویت‌های بسیار مهم طرح‌های بسیج سازندگی در سراسر کشور است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های طرح بسیج سازندگی افزود: طرح‌های بسیج سازندگی کوتاه مدت، زودبازده، فراگیر، گسترده و عام‌المنفعه بوده و فاقد هرگونه پیچیدگی تخصصی و عمومی است.

وی غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و ترویج فرهنگ کار و تلاش را از مهم‌ترین اثرات فرهنگی این طرح‌ها عنوان کرد و گفت: کسب تجارب شغلی و مهارتی و تقویت توانمندی‌های فردی و گروهی از اثرات اجتماعی این طرح‌هاست.

به گفته وی، کمک در کاهش هزینه‌های دولت، تسریع در انجام پروژه‌های زودبازده از تاثیرات اقتصادی و کمک به تثبیت کارآمدی نظام، افزایش رضایت‌مندی و دلبستگی مردم به نظام نیز از اثرات سیاسی اجرای این طرح‌ها است.

وی به پروژه‌های محرومیت‌زدایی در دست اجرا و بهره‌برداری بسیج سازندگی در استان کردستان اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز این استان در بحث خانه‌های بهداشت امسال افتتاح تجمعی پروژه‌های بسیج سازندگی در این استان ساخت و بهره‌برداری از  پروژه‌ها خانه بهداشت در سطح روستاها است.

به گفته مسئول قرارگاه رسانه‌ای بسیج سازندگی، اجرا و بهره‌برداری از 12 پروژه خانه بهداشت با نظارت دانشگاه علوم پزشکی در این استان در سال‌جاری هدف‌گذاری شده است.

سپهری‌فر با بیان اینکه اعتبار اجرای این پروژه‌ها از محل منابع دانشگاه علوم پزشکی، استانداری کردستان و بسیج سازندگی تامین می‌شود، تصریح کرد: نقش بسیج در این راستا استفاده از بسیج اقشار به منظور تاثیرگذاری در کاهش هزینه‌ها و سرعت بخشی به اجرای پروژه‌هاست.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول