اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گلپایگان:

خدمات بسیج سازندگی در مناطق محروم کم‌نظیر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت گلپایگان گفت: بسیج سازندگی خدمات ارزنده‌ای در مناطق محروم کشور انجام داده است.

خدمات بسیج سازندگی در مناطق محروم کم‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام محمد خراسانی در نماز جمعه این هفته شهرستان گلپایگان که در مسجد جامع این شهر برگزار شده بود، اظهار داشت: یکی از وسایلی که خداوند متعال انسان را با آن مورد آزمایش و امتحان قرار می‌دهد، مال و ثروت است و برخی از انسان‌ها از این آزمون الهی سربلند بیرون می‌آیند و برخی در این امتحان مردود می‌شوند و نمونه‌های بارز آن را در تاریخ و قرآن شاهد هستیم.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) افزود: زنان و دختران ما باید سنت و سیره حضرت فاطمه(س) را در زندگی به کار ببندند و از زندگی ایشان الگو بگیرند و بنا به فرمایش حضرت فاطمه(س) بهترین چیز برای زنان این است که مرد نامحرمی او را نبیند و غیر از مواقع ضروری از خانه خارج نشود.

خراسانی به روز بزرگداشت شیخ صدوق، شیخ مرتضی انصاری و شیخ کلینی اشاره کرد و گفت: این بزرگان در جمع‌آوری احادیث اهل‌بیت(ع) تلاش فراوان کرده‌اند و تألیفات زیادی در این زمینه دارند و سراسر زندگی این بزرگان درس عبرت است.

امام جمعه موقت گلپایگان در ادامه به 17 اردیبهشت‌ماه و سالروز تأسیس بسیج سازندگی اشاره کرد و بیان داشت: بعد از اینکه جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی با یکدیگر تلفیق شدند، رهبر معظم انقلاب دستور تشکیل بسیج سازندگی را صادر کردند.

خراسانی با بیان اینکه بسیج سازندگی خدمات ارزنده و فراوانی در نقاط محروم کشور انجام داده است، افزود: بسیج سازندگی در شهرستان گلپایگان هم اقدامات فراوانی انجام داده است که می‌توان به ساخت 120 واحد مسکونی مسکن مهر، اردوهای هجرت در مدارس و اردوهای جهادی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: 21 و 22 اردیبهشت‌ماه به همت بسیج جامعه پزشکی، 15 اکیپ از پزشکان عمومی و پزشکان متخصص با حضور در مناطق محروم روستایی گلپایگان، ویزیت رایگان انجام می‌دهند و در خدمت روستاییان هستند.

خراسانی هم‌چنین به 19 اردیبهشت‌ماه و روز جهانی هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال‌احمر یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های امدادی کشور است و هدف از تشکیل این سازمان تسکین آلام مردم در حوادث غیرمترقبه و ایجاد صلح و پایداری بین ملت‌ها است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول