اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

چرخه سرقت سیم‌های برق رصد شود

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ستاد پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان قزوین گفت: چرخه سرقت سیم‌های برق باید رصد شود.

چرخه سرقت سیم‌های برق رصد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، اسماعیل صادقی نیارکی هدف از تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان قزوین را برخورد با جرایم خاص و امنیتی دانست و بیان کرد: هدف نخست تشکیل جلسات این ستاد، به کنترل درآوردن مجرمان حرفه‌ای و افرادی است که به صورت سازمان یافته دست به ارتکاب جـرم می‌زنند.

وی افزود: هدف دوم، پیگیری و ردیابی ویژه جرایمی است که واقع شده‌اند و احساس امنیت عمومی را خدشه‌دار کرده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به دستور کار این ستاد که در خصوص سرقت کابل‌های برق در استان بود، افزود: مردم باید نسبت به مسئله سرقت به ویژه سرقت سیم‌های برق حساس باشند و در صورت مشاهده جرم، به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

صادقی خواستار اجرای اقدامات گسترده‌تری از سوی شرکت‌های توزیع نیروی برق استان شد و گفت: زیرزمینی کردن شبکه برق فشار ضعیف، افزایش روشنایی سطح شهر به ویژه مکان‌های جرم‌خیز، تسریع در راه‌اندازی شبکه‌های در دست احداث، افزایش گشت‌های پلیس، اعمال مجازات‌های متناسب برای مجرمان و تقویت کادر حراست شرکت‌های توزیع برق و برق منطقه‌ای، در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه چرخه سرقت سیم‌های برق باید رصد شود، تأکید کرد: با شناسایی زمان و مکان سرقت‌های صورت گرفته و رصد چرخه سرقت سیم‌های برق، بهتر می‌توان از وقوع این جرم در استان جلوگیری کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: تلاش در پیشگیری از وقوع جرم مانند ایجاد مانع در دکل‌های برق فشار قوی و افزایش محدوده تشعشع برق، تعبیه، نصب و فعال کردن دوربین به منظور رصد جرایم در سطح شهر و انجام تبلیغات موثر در این خصوص، آشنایی با روش‌های به کار گرفته شده از سوی مجرمان و استفاده از شگردهایشان علیه خود آنان، افزایش روشنایی در سطح شهر و دعوت از صدا و سیما برای اطلاع‌رسانی در این خصوص، از راهکارهایی است که می‌توان به کار گرفت.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین و عضو ستاد پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان قزوین گفت: سرقت کابل‌های برق علاوه بر نارضایتی مردم خسارات جانی و مالی فراوانی را نیز به دنبال دارد و از آنجا که استان موقعیت استراتژیک ویژه‌ای دارد و یکی از قطب‌های مهم صنعتی، کشاورزی، گردشگری و ... محسوب می‌شود، این امر دارای اهمیت فراوان می‌باشد.

یوسف جبارزاده افزود: مهم‌ترین دلیل سرقت سیم‌های برق افزایش قیمت فلز مس در ایران است به نحوی که در سال 90 نسبت به سال 89، 190 درصد افزایش سرقت را شاهد بوده‌ایم.

جبارزاده تصریح کرد: با وجود این افزایش سرقت اما استان قزوین کمترین آمار سرقت را نسبت به سایر استان‌ها داشته و این امر به دلیل اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای صورت گرفته است.

انتهای پیام/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول