اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قزوین رخ داد

سارق مأمورنما دستگیر شد

خبرگزاری فارس: سارقی که با غصب عنوان دولتی در قزوین اقدام به سرقت می‌کرد، دستگیر شد.

سارق مأمورنما دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، فردی به هویت ح – الف 30 ساله ساکن یکی از روستاهای شهر قزوین وارد مغازه موبایل فروشی شده و خود را افسر تحقیق آگاهی معرفی می‌کند.

وی پس از معرفی خود به عنوان یک فرد انتظامی اقدام به بررسی مغازه و گوشی‌های تلفن همراه داخل آن کرده که در همین زمان، یکی از مأموران نیروی انتظامی که داخل مغازه مذکور بوده به وی مشکوک می‌شود.

مأمور نیروی انتظامی پس از ظن حاصله اقدام به بررسی موضوع می‌کند که مشخص می‌شود ح – الف مأمور قلابی است و با غصب عنوان دولتی اقدام به سرقت کرده است.

پس از بررسی‌های مجدد مقدار پنج گرم مواد از نوع شیشه، یک قبضه کلت کمری قلابی و یک عدد برگ سینه افسر تحقیق از متهم کشف شد.

گفتنی است دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام کرد: چنانچه افرادی به عنوان مأمور به درب منازل یا مغازه شهروندان مراجعه کردند، پیش از شناسایی کامل و رویت کارت و مدارک شناسایی از اجازه ورود و بررسی مغازه توسط آنان اکیدا جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی در ادامه به نقش مؤثر رسانه‌های گروهی در آگاه‌سازی مردم اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها به عنوان متولیان اطلاع‌‌رسانی و تنویر افکار عمومی باید به دنبال علت وقوع جرم بوده و با ارائه نظرات کارشناسان جامعه‌شناسی و انتظامی کاری کنند که اینگونه اتفاقات تکرار نشود.

وی اظهار کرد: امروز ارتباط رسانه‌ها به ویژه مطبوعات با دستگاه قضایی مطلوب است که همین ارتباط و تعامل می‌تواند در ایجاد فرهنگ پیشگیری از جرم به مردم مؤثر باشد.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس به موقع و سریع پیام‌های هشداری، مقالات کارشناسی و تجزیه و تحلیل راه‌های مقابله با مامورنماها، پیشگیری از اعتیاد، سرقت، تجاوز و دیگر جرایم را به آحاد جامعه آموزش دهند.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول