اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/خراسان جنوبی نگین کویر ایران/

عربی: افزایش چشمگیر بازدید از آثار تاریخی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از افزایش چشمگیر بازدید از آثار تاریخی استان به ویژه در شهرستان فردوس خبر داد.

عربی: افزایش چشمگیر بازدید از آثار تاریخی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مرتضی عربی صبح امروز در بازدید از آثار تاریخی استان اظهار داشت: قلعه فورگ در داخل روستای فورگ و در 10 کیلومتری جنوب شهر اسدیه واقع شده که در روزهای گذشته بیشترین حجم مسافر را در درمیان داشته است.

وی ادامه داد: این قلعه تاریخی از بناهای دوره افشاریه است که ساخت آن توسط میرزا بقا خان، حاکم منطقه‌ای و از سوی نادر شاه شروع شد و پس از وی پسرش میرزا رفیع خان آن را به اتمام رساند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: فضاهای داخلی قلعه از شرق به غرب شامل سه قسمت بوده که قسمت اول عبارت است از محل زندگی خدمه، انبار آذوقه و محل نگهداری احشام و قسمت دوم محل زندگی نظامیان و نگهبانان و محل نگهداری تدارکات نظامی و سومین قسمت که مهم‌ترین بخش قلعه نام دارد محل زندگی احکام و اطرافیان بوده است.

عربی تصریح کرد: این قلعه در مجموع دارای 18 برج بوده که اکنون تعدادی از آنها باقی مانده است و مصالح به کار رفته در ساخت قلعه بیشتر سنگ، آجر و خشت است.

وی در بازدید از فردوس گفت: برای اسکان مسافران بیش از 34 مدرسه و 212 کلاس درس در شهرهای فردوس و اسلامیه مهیا شده که در طول تعطیلات نوروزی آماده پذیرایی از مسافران هستند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: علاوه بر این تعدادی مدرسه، خانه معلم و سالن ورزشی لاله‌های سرخ نیز از سوی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان فردوس آماده شده است.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول