اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند:

8 روستای شهرستان نهاوند مسجد ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند گفت: هشت روستای شهرستان نهاوند مسجد ندارند.

8 روستای شهرستان نهاوند مسجد ندارند

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به تشکیل مجمع خیرین مسجدساز در شهرستان نهاوند برای نخستین بار در همدان اظهار کرد: در حال حاضر در این شهرستان موج عظیمی در زمینه مسجدسازی شکل گرفته است.

وی افزود: ریاست مجمع خیرین مسجدساز نهاوند با امام جمعه این شهر و دبیری این مجمع نیز با اداره اوقاف و امور خیریه است که بر اساس تفاهم و همکاری شکل گرفته در راستای امر مسجد سازی، تعمیر و بازسازی مساجد شهرستان گام برمی‌دارند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و کارشناسی‌های انجام شده مجمع خیرین مسجدساز در نهاوند، هشت روستای فاقد مسجد این شهرستان شناسایی شده است.

وی عنوان کرد: در راستای احداث مسجد در این روستاها، اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند امر طراحی و نقشه‌کشی احداث مساجد را به صورت رایگان در برنامه خود قرار داده است.

عزیزی تصریح کرد: با توجه به رایزنی‌های انجام شده با دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی مقرر شده که برای هر یک از هشت روستای فاقد مسجد نهاوند مبلغ 5 میلیون تومان اعتبار از قم تخصیص داده شود.

وی خاطرنشان کرد: از طرف دفتر امام جمعه شهرستان نهاوند نیز برای ساخت هر یک از هشت مسجد در روستاهای فاقد مسجد، مبلغ 3 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان با اشاره به اهدای 80 میلیون تومان مصالح برای ساخت دو مسجد در دو روستای نهاوند توسط یک خیر نیز گفت: امر ساخت و ساز مساجد بر عهده خود مردم روستاها است که از این نظر نیز پولی در رابطه با کارگری پرداخت نمی‌شود.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: روستاهای فاقد مسجد شناسایی شده در نهاوند اهالی محروم و مستضعفی دارند که از این نظر باید در امر ساخت مسجد که نیازی اولیه در امر جامعه اسلامی است مورد توجه قرار گیرند چرا که منازل مسکونی این قشر نیز مبتدی و از خشت و گل است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول