اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهر چیتاب صورت گرفت

اهدای 400 متر زمین برای کتابخانه عمومی توسط یک خیر

خبرگزاری فارس: توسط خیر نیک‌اندیش چیتابی، 400 مترمربع زمین به ساخت کتابخانه عمومی شهر چیتاب اهدا شد.

اهدای 400 متر زمین برای کتابخانه عمومی توسط یک خیر

نادر حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت: 400 مترمربع زمین برای ساخت کتابخانه توسط سعادت همت‌آزاد خیر نیک‌اندیش هم‌استانی در شهر چیتاب واقع در بخش کبگیان به اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی واگذار شد.

حسینی با تقدیر از این امر خداپسندانه، کتابخانه‌سازی را هم ردیف با مدرسه و مسجد‌سازی دانست و افزود: ما در کهگیلویه و بویراحمد خیر مسجد و مدرسه‌ساز داریم اما متاسفانه کتابخانه‌ساز نداریم ولی اخیرا به دنبال تشکیل انجمن کتابخانه‌ساز در کهگیلویه و بویراحمد هستیم و با چند تن از خیرین نیز صحبت‌هایی برای این کار خداپسندانه فرهنگی صورت گرفته است.

حسینی با تاکید بر وجود مشکلات عدیده کتابخانه‌های عمومی در این استان گفت: بعضی از کتابخانه‌های عمومی در شهرها و روستاهای استان در مکان‌های فرسوده دولتی و مکان‌های استیجاری با کمبود فضاهای سالن مطالعه اداره می‌شوند.

وی به نمونه‌ای از آن اشاره کرد و افزود: کتابخانه عمومی شهر چیتاب در فضایی محدود که مکان کوچکی نیز بوده با توجه به جمعیت این شهر، جوابگوی مراجعین به کتابخانه نیست.

این مسئول فرهنگی ابراز امیدواری کرد با تامین بودجه مناسب و با کمک خیرین کتابخانه مناسبی در شهر چیتاب ساخته شود و گام مهمی در فرهنگ کتاب و کتابخوانی این استان برداشته شود.

این مسئول افزود: تنها یک کتابخانه عمومی در بخش کبگیان وجود دارد که ساختمان آن متعلق به مسکن و شهرسازی با زیربنای 170 مترمربع است و کتابخانه عمومی چیتاب بیش از یک‌هزار و 400 عضو فعال دارد. 

مدیرکل کتابخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سعی ما بر این است که فضاهای کتابخانه‌ای را در بخش‌ها و دهستان‌ها و حتی روستاها گسترش دهیم چرا که کتاب و کتابخوانی در چنین مناطقی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول