اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

رشته‌های مامایی در مازندران توسعه پیدا می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از توسعه رشته‌های مامایی در راستای کاهش زایمان‌های سزارین در استان خبر داد.

رشته‌های مامایی در مازندران توسعه پیدا می‌کند

محمد آزادبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه ایجاد رشته‌های دستیاری پزشکی در مازندران پیگیری می‌شود اظهار داشت: برای سال 91 ایجاد چهار رشته جدید پیگیری می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: رشته‌های طب ورزش، ارتوپدی، رشته فوق تخصصی رابط مشاور و جراحی مغز و اعصاب از جمله رشته‌هایی است که برای دستیاری پزشکی در مازندران در نظر گرفته شده‌اند.

آزادبخت از تلاش برای راه‌اندازی دوره‌های phd در 10 رشته در استان خبر داد و تصریح کرد: این رشته‌ها برای راه‌اندازی در مازندران از سال گذشته در دست پیگیری بودند.

وی با اعلام اینکه افزایش تعداد رشته‌های علوم پزشکی مازندران در 20 رشته نیز دنبال می‌شود گفت: در روزهای اخیر بازدیدهایی از سوی وزارت بهداشت برای راه‌اندازی رشته بهداشت حرفه‌ای و حشره‌شناسی پزشکی در مازندران صورت گرفته که با توجه امکانات دانشگاه علوم پزشکی استان این رشته‌ها دایر می‌شوند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه به دنبال راه‌اندازی کارشناسی ارشد مشاوره مامایی در استان هستیم خاطر نشان کرد: اگر به دنبال کاهش زایمان‌های سزارینی در استان هستیم باید رشته‌های مشاوره در این زمینه راه‌اندازی شود.

این مسئول با بیان اینکه مرکز جامع زنان به احتمال زیاد تا مهر ماه امسال ابلاغ می‌شود افزود: به جز بحث‌های عمومی زنان، فراهم آوردن زمینه‌ای برای افزایش سلامت مادران و سوق دادن آنان به سوی زایمان‌های فیزیولوژیک در این مرکز تجمیع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مازندران جزو دومین استان کشور است که رشته مشاوره مامایی را درخواست کرده است اذعان داشت: امیدواریم بتوانیم در رشته phd باروری نیز بتوانیم دوره‌های تخصصی ارائه دهیم.

آزادبخت در پایان متذکر شد: توسعه این رشته‌ها به شدت میزان افزایش سزارین را کاهش می‌دهد.

انتهای‌ پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول