اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

فعالیت 56 کتابخانه عمومی و مشارکتی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 56 کتابخانه عمومی و مشارکتی در این استان فعال هستند.

فعالیت 56 کتابخانه عمومی و مشارکتی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین پیش از ظهر امروز در جریان بازدید و بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی مشگین‌شهر اظهار داشت: با این میزان جذب مخاطب میانگین سرانه جمعیت کتابخوان استان به 10 درصد ارتقا می‌یابد.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته رقم کتابخوانان به 31 هزار نفر رسیده بود، خاطرنشان کرد: هم اکنون 70 هزار نفر از جمعیت استان اردبیل عضو کتابخانه‌های اردبیل هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از افزایش 2 برابری اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: ما در یک سیاستگذاری درست می‌توانیم به این هدف ارزشمند دست یابیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یکی از مشکلات اساسی کتابخانه‌های عمومی استان را پراکندگی نامناسب آن عنوان کرد و افزود: ما برای برطرف کردن این معضل در صدد راه‌اندازی کتابخانه‌های متوسط و کوچک و احداث سالن قرائت‌خانه هستیم.

این مسئول بیان داشت: اردبیل جزو شش مرکز استان کشور در حوزه توسعه کتابخانه‌های مرکزی است که ساخت کتابخانه مرکزی در مشگین‌شهر نیز با توجه به فضاهای فرسوده ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر انجمن کتابخانه‌های استان ادامه داد: با تدبیری لازم و تلاش خادمان عرصه فرهنگ مکتوب اعم از کتابداران و اعضای کتابخانه فرهنگ عمومی توسعه کمی و کیفی و افزایش کتابخوانان و 100 درصدی جذب مخاطب را شاهد هستیم.

فرهمند امین با اشاره به نقش کتابداران به‌عنوان سفیران فرهنگی و مشاوران امین در توسعه و ترویج کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه مفید تصریح کرد: در سال گذشته در تمامی شاخص‌های سنجش کتابخانه‌ای رشد 50 درصدی را شاهد بودیم.

وی میزان کتاب‌های امانت گرفته شده را بیش از 800 هزار عنوان اعلام کرد و اظهار داشت: بیش از 80 درصد این امانت‌ها خارج از کتابخانه و 20 درصد داخل سالن‌های مطالعه اتفاق افتاده است.

فرهمند امین یادآور شد: در حال حاضر 56 باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان فعال است و عملیات احداث چهار کتابخانه مرکزی در پارس‌آباد، بیله‌سوار، نمین و خلخال در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید فرماندار مشگین‌شهر نیز اظهار داشت: در هفته دولت امسال کتابخانه عمومی فخر‌آباد مشگین‌شهر به بهره‌برداری می‌رسد.

فتح‌آقا محمد‌اوغلی نسبت به تامین زمین و اعتبار اولیه احداث ساختمان مرکزی کتابخانه مرکزی در این شهرستان قول مساعد داد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول