اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌ مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر _ 11

ناصری‌نژاد: سوم خرداد روز اتکا به کیان اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شادگان در مجلس گفت: سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر روز اتکا به کیان اسلامی است.

ناصری‌نژاد: سوم خرداد روز اتکا به کیان اسلامی است

حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: مقاومت 43 روزه مردم خرمشهر، فصل مهمی در هشت سال دفاع مقدس است؛ زیرا بسیاری از کارشناسان نظامی معتقدند اگر خرمشهر مقاومت نمی‌کرد و متجاوزان به آسانی آنجا را اشغال می‌کردند، شاید سرنوشت جنگ اینگونه رقم نمی‌خورد.

وی افزود: این پایداری سترگ، سدی شد در برابر اینکه عراقی‌ها سریع به اهدافشان برسند و توان نظامی آن‌ها در منطقه به هم بریزد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر خرمشهر در همان روزهای نخست به دست عراقی‌ها می‌افتاد، دشمن به نقطه‌ای حساس دسترسی پیدا می‌کرد و آن استفاده از بندر خرمشهر بود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر، تصرف آبادان و اهواز برای دشمن، راحت و کار برای رزمندگان اسلام بسیار دشوار می‌شد.

ناصری‌نژاد بیان کرد: آزادسازی خرمشهر در عملیات شگفت‌انگیز بیت‌المقدس، از قدرتی حکایت می‌کرد که همت و ایمان رزمندگان اسلام آن را پدید آورد.

وی با اشاره به اینکه آزادی خرمشهر چنان در سطح بین‌المللی تأثیر گذاشت که پس از پیدایش وضعیت جدید و بیرون راندن متجاوزان از خرمشهر، برتری سیاسی نظامی ایران در برابر عراق مطرح شد و مسیر جنگ نیز تغییر یافت، گفت: الگوى تفکر و رفتار رزمندگان، شهدا و ایثارگران به ‌عنوان یک فرهنگ ارزشى حماسى بیانگر نقش بى‌بدیل، ایمان، روحیه فداکارى، خلاقیت و ابتکار عمل در کسب پیروزى‌ها به ویژه فتح خرمشهر است که براى همیشه در طول تاریخ مى‌تواند الهام‌بخش باشد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌هایی به این مناسبت خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از شیوه‌های نوین در اجرای برنامه‌های فرهنگی، استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی توسط رسانه‌های جمعی به ‌ویژه رسانه ملی، بازشناسی اسوه‌ها و الگوهای دفاع مقدس، اندیشه ناب و آرمان‌های امام راحل و معرفی آن به نسل نوجوان، انسجام و وحدت همه آحاد ملت در آزادسازی خرمشهر و در طول دوران هشت سال دفاع مقدس رمز موفقیت و پایداری نظام و ارزش‌های متعالی آن است.

وی در پایان با اشاره به اینکه سوم خرداد روز اتکا به کیان اسلامی است، اظهار کرد: باید یاد شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را گرامی‌ داشت و ادامه دهنده راه و مسیر آن‌ها بود.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول