اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به ‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر ـ 4

موسوی: سوم خرداد از ماندگارترین افتخارات انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خرمشهر گفت: حماسه سوم خرداد از ماندگارترین افتخارات انقلاب اسلامی است.

موسوی: سوم خرداد از ماندگارترین افتخارات انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: الگوى تفکر و رفتار رزمندگان، شهدا و ایثارگران به ‌عنوان یک فرهنگ ارزشى حماسى بیانگر نقش بى‌بدیل ایمان، روحیه فداکارى، خلاقیت و ابتکار عمل در کسب پیروزى‌ها به ویژه فتح خرمشهر است که براى همیشه در طول تاریخ مى‌تواند الهام‌بخش باشد.

وی افزود: خرمشهر یک حادثه تاریخى و تاریخ‌ساز و الگوى کامل اندیشه و استراتژیک در کشور است.

امام جمعه خرمشهر با اشاره به اهمیت بزرگداشت این روز بزرگ تصریح کرد: حماسه سوم خرداد زمینه و مقدمه‌ای برای پیروزی بعد از فتح‌های خرمشهر است.

وی اضافه کرد: ملتى که حماسه مقاومت و آزادسازى خرمشهر را دارد ثابت کرده که دیگر مجالى براى تجاوز باقى نخواهد گذاشت و این ملت با قدرت از امنیت ملى و استقلال خود دفاع خواهد کرد.

موسوی گفت: هویت ملت ایران برآمده از حماسه فتح خرمشهر است که الهام‌بخش تفکر و رفتار آن‌ها در صحنه‌هاى سیاسى، اجتماعى، نظامى و امنیتى و در برابر مداخله و تجاوز بیگانگان خواهد بود.

وی با بیان اینکه با بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر باید تاریخ این حماسه پرفروغ را براى هر ایرانى و ایران اسلامى زنده نگهداریم، افزود: مردم ولایتمدار خرمشهر از سراسر ایران اسلامی در کنار رزمندگان با دست خالی توانستند بعد از 34 روز مقاومت شهر را از دست دشمنان آزاد کنند و این حماسه را به یکی از ماندگارترین افتخارات انقلاب اسلامی مبدل سازند.

امام جمعه خرمشهر در پایان گفت: برگزاری نخستین کنگره ملی سرداران شهید و شهدای خرمشهر می‌تواند حرکتی مثبت در راستای انتقال و تبیین ارزش‌های شهدا در جامعه به ‌ویژه میان نسل جوان امروز باشد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول