اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان:

مهلت ارسال مقاله همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان تمدید شد

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان با اعلام تمدید مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه این همایش از ارسال 25 مقاله به این دبیرخانه خبر داد.

مهلت ارسال مقاله همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان تمدید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام احمد مرادخانی ظهر امروز در پیش نشست همایش قرآن و مستشرقان که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به ارسال 35 چکیده و 25 مقاله کامل به دبیرخانه این همایش اظهار داشت: به منظور افزایش مشارکت اسلام‌شناسان و طلاب حوزه‌های علمیه در این امر مهلت ارسال این مقالات تمدید شده است.

وی افزود: همچنین دبیرخانه همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان 40 مقاله نیز به محققان برتر در زمینه قرآن و استشراق سفارش داده است که این مقالات بار علمی این همایش را افزایش خواهند داد.

دبیر علمی همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان با اشاره به انگیزه برگزاری این همایش توسط جامعة المصطفی العالمیه ابراز داشت: حضور بیش از 80 نماینده این نهاد حوزوی در سراسر دنیا و ارتباط با مراکز اسلام‌پژوهی و غرب‌پژوهی جهان سبب می‌شود نگاه به کارهایی که این مراکز در زمینه اسلام‌شناسی انجام می‌دهند، یکی از ملزومات جامعة المصطفی العالمیه باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز در جهان در زمینه اسلام شناسی و مطالعات قرآنی اقدامات منسجم و نظام‌مندی صورت می‌گیرد و پاسخ ما به این مطالعات باید به همان اندازه قدرتمند باشد.

مرادخانی یادآور شد: عمق و حساسیت این کار به گونه‌ای است که در سال‌های آتی باید تمام مراکز علمی با یکدیگر متحد شده و کارهای ارزشمند و عمیقی در این زمینه انجام دهند.

وی گفت: امروز در دنیا اندیشمندان و مراکزی وجود دارند که با سرمایه‌گذاری‌های کلان تلاش می‌کنند تا به هر صورت به قرآن خدشه وارد کنند.

دبیر علمی همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان افزود: این مراکز با صرف هزینه‌های فراوان نسخه‌های مختلف قرآن را گردآوری کرده و تلاش می‌کنند تا با تکیه بر متن و بدون توجه به معنا اشکالاتی را به قرآن وارد کنند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول