اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی فارسان:

120 فرصت شغلی در بخش کشاورزی فارسان ایجاد می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی فارسان گفت: با زیر کشت رفتن شش هکتار دیگر از اراضی فارسان به کشت زعفران 120 نفر بهبود اشتغال در این شهرستان را شاهد خواهیم بود.

120 فرصت شغلی در بخش کشاورزی فارسان ایجاد می‎شود

ابراهیم شیرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در سال زراعی جاری 18 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت زعفران اختصاص یافته است.

وی با اشاره به مرغوبیت زعفران تولید شده در این شهرستان، گفت: با توجه به نتیجه رضایت‌بخش از کشت و برداشت زعفران با کیفیت مطلوب در این شهرستان بر اساس برنامه‌ریزی‌‎های صورت گرفته تا دو سال آینده شش هکتار دیگر از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت زعفران خواهد رفت.

شیرانی با بیان اینکه کشت زعفران در هر یک هکتار از اراضی این شهرستان 20 نفر بهبود اشتغال داشته است، گفت: با زیر کشت رفتن شش هکتار دیگر از اراضی فارسان 120 نفر بهبود اشتغال در این شهرستان را شاهد خواهیم بود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فارسان رونق یافتن صنایع تبدیلی در این استان را از دیگر پیامدهای مثبت کشت زعفران در این شهرستان برشمرد و گفت: زعفران به عمل آمده در استان چهارمحال و بختیاری بسته‌بندی شده و این امر زمینه اشتغال در بخش صنایع تبدیلی در این استان را موجب خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی استان چهارمحال و بختیاری مناسب برای کشت زعفران است، گفت: روزهای گرم و شب‌های سرد در ارتقای کیفیت محصول زعفران تولیدی بسیار موثر است که این استان نیز به واسطه برخورداری از چنین آب و هوایی محصول با کیفیتی را تولید می‌کند.

شیرانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات برداشت محصول زعفران توسط بانوان این شهرستان صورت می‌گیرد که این مسئله نیز در اشتغالزایی بانوان این شهرستان بسیار موثر بوده است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول