اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد

آموزش پیشگیری از اعتیاد 2 میلیون نفر تا پایان سال جاری در اصفهان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان اصفهان از آموزش پیشگیری از اعتیاد 2 میلیون نفر تا پایان سال جاری در اصفهان خبر داد.

آموزش پیشگیری از اعتیاد 2 میلیون نفر تا پایان سال جاری در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار حسن کرمی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در دو ماه ابتدای سال جاری در مقایسه با سال گذشته دو درصد کاهش سرقت داشته‌ایم، اظهار داشت: در دو ماه گذشته میزان قتل 36 درصد کاهش، مرگ مشکوک پنج درصد کاهش، آدمربایی صد درصد نسبت به سال گذشته که چهار مورد گزارش شده، کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در نزاع 35 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته‌ایم، افزود: جرایم مالی 32 درصد، مفاسد  اجتماعی 17 درصد کاهش داشته‌ایم که این درصد کاهش نتیجه تشدید مبارزه با این جرایم توسط پلیس است.

وی ادامه داد: در سال گذشته یک‌هزار و 563 مورد تصادف رخ داده که در مجموع تصادفات درون و برون شهر 34 درصد کاهش داشته است.

کرمی همچنین از برخورد جدی نیروی انتظامی با مصرف ماده مخدر شیشه در اصفهان خبر داد و گفت: بسیاری از جرایم ریشه در مصرف ماده مخدر شیشه دارد.

وی اضافه کرد: در اداره‌ها و مدارس آموزش مقابله با مواد مخدر آغاز شده که مورد هدف سال جاری 2 میلیون نفر تا پایان سال جاری است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین از عملیات دستگیری 13 نفر از سارقان مسلح در اصفهان در طی یک عملیات پنج‌روزه خبر داد و بیان کرد: در این عملیات 210 کیلو مواد مخدر سنتی و سه کیلو مواد مخدر سنتی کشف و ضبط شد.

وی با تاکید به اینکه ماده مخدر شیشه تهدید بالفعل است، بیان کرد: از سوی شورای هماهنگی استان 2 میلیون نفر در پیشگیری از ماده مخدر شیشه آموزش می‌بینند.

کرمی با بیان اینکه نیاز به ورود خیران در بخش پیشگیری از اعتیاد را داریم، افزود: هنوز خیران به حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر وارد نشده‌اند و درصد هستیم که با خیران یک جلسه‌ای در این راستا داشته باشیم.

* کشف 45 کیلو ماده مخدر شیشه در سال 90

وی با تاکید به اینکه با جدیت مقابله با شیشه را در اصفهان در سال جاری با هدف دستگیری تولیدکنندگان و فروشندگان دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: پلیس با حساسیت ویژه وارد میدان شده و در طول هفته گزارش‌های مبارزه و مقابله با شیشه را در برنامه کاری خود دارد.

کرمی اضافه کرد: تاکنون پایگاه فعال و نیز کارگاهی که ماده مخدر شیشه را تولید کند در اصفهان پیدا نشده و فقط تولید کننده پایپ در اردستان، خمینی شهر و اصفهان به صورت محدود پیدا شد که عاملان آن دستگیر شدند.

وی همچنین گفت: در سال گذشته 45 کیلو مواد مخدر شیشه در اصفهان کشف شده است.

* تأمین امنیت با طرح محله‌محوری در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه باید با دیدگاه‌های مردم آشنا شویم از دیگر برنامه‌های مهم در سال جاری را برنامه امنیت محله محور دانست و افزود: تأمین امنیت محلات را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی اظهار داشت: افراد با نفوذ و معتمد را در محلات مستقر می‌کنیم که مشکلات موجود در محلات را به کلانتری گزارش کنند و این در حالی است که این طرح در پنج محله اصفهان به صورت پایلوت در حال اجرا بوده که محله کوی امام، محله همت آباد و جوی آباد از این دسته‌اند.

کرمی از برنامه‌های مهم در سال جاری را پلیس یار (پلیس افتخاری) دانست و افزود: پلیس افتخاری متناسب با علاقه شخصی خود می‌تواند در هر یک از حوزه‌های انتظامی با معرفی خود و نیز صدور  مجوز با نیروی انتظامی همکاری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه افراد متقاضی باید مراحلی را طی کنند، اضافه کرد: این افراد همانند مأموران پلیس هستند و از سوی فرمانده انتظامی حمایت می‌شوند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول