اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌شمالی مطرح کرد

برگزاری 38 برنامه به مناسبت سوم خرداد در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌شمالی از برگزاری 38 عنوان برنامه به مناسبت سوم خرداد در این استان خبر داد.

برگزاری 38 برنامه به مناسبت سوم خرداد در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سعادت جلال‌دوست ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: این برنامه‌ها شامل، برگزاری صبحگاه مشترک، غبارروبی و گلباران مزار مطهر شهدا، برگزاری نشست‌های بصیرتی و آگاه‌سازی، پیاده‌روی و کوه‌نوردی، دیدار با خانواده شهدای عملیات بیت‌المقدس است.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدای عملیات بیت‌المقدس، برگزاری همایش بزرگ رزمندگان و فرماندهان، شرکت در نماز جمعه، چاپ ویژه‌نامه سوم خرداد با محتوای زندگینامه و وصایای شهدا، سرکشی از جانبازان و آزادگان سرافراز عملیات بیت‌المقدس، برگزاری شب شعر و خاطره دفاع مقدس، برگزاری مسابقه تیراندازی بین نیروهای دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های سوم خرداد در خراسان‌شمالی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌شمالی همچنین برگزاری مسابقه مقاله و خاطره‌نویسی، پخش فیلم با موضوع دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی، قرائت وصایای شهدا، برگزاری صبحگاه مشترک، سخنرانی رزمندگان دفاع مقدس در مدارس، همایش نقش زنان در دفاع مقدس، ملبس‌شدن کارکنان به لباس بسیجی از دیگر برنامه‌های سوم خرداد در استان به شمار می‌رود.

 

* آزادسازی خرمشهر بعد از 575 روز اسارت درس‌های زیادی دارد

جلال‌دوست در ادامه با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر بعد از 575 روز اسارت درس‌های زیادی را در خود دارد، گفت:‌ خرمشهر در شرایطی به اسارت دشمن درآمد که با وجود لشکرهای مختلف دشمنان، لیکن 34 روز جانانه در مقابل ارتش بعث مقاومت کرد.

وی با اشاره به اینکه خون‌های زیادی برای آزادسازی خرمشهر ریخته شد، تصریح کرد: رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس موفق شدند تا علاوه بر آزادسازی 538 کیلومتر، اقدام به اسارت 19 هزار اسیر از رژیم بعث کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌شمالی گفت: همچنین در این عملیات رزمندگان اسلام موفق شدند تا 15 هزار و 500 نفر از ارتش عراق را کشته و زخمی کنند.

وی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس در 10 اردیبهشت سال 61 به مدت 25 روز، طی چهار مرحله و با رمز علی بن ابیطالب برگزار شد، افزود: در این عملیات چهار قرارگاه رزمندگان اسلام نیز ساماندهی شده بود.

 

* فضاسازی دستگاه‌ها برای سوم خرداد ضعیف است

جلال‌دوست در ادامه با تاکید بر برگزاری هر چه بهتر برنامه‌ها به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: با وجود عظمت این روز، لیکن عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه ضعیف و یا حتی در حد صفر است.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین رکن گرامیداشت روز سوم خرداد فضاسازی عمومی بوده که نسبت به آن بی‌توجهی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌شمالی تصریح کرد: برخی از ادارات صرفاً به زدن پرده بسنده کرده و فضاسازی عمومی نکرده‌اند.

وی خواستار توجه دستگاه‌ها به بزرگداشت و مناسبت‌های بزرگی همچون سوم خرداد در طول سال شد.

 

* توزیع 1500 کتاب دفاع مقدس در بین کتابخانه‌ها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌شمالی در ادامه از توزیع هزار و 542 کتاب با عناوین دفاع مقدس در کتابخانه مراکز فرهنگی، ادارات، کتابخانه‌ها، در سطح این استان خبر داد.

وی اظهار داشت: این تعداد کتاب در قالب 94 عنوان مختلف در حوزه دفاع مقدس انتشار یافته است.

به گفته جلال‌دوست، برای توزیع این کتاب‌ها 50 میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول