اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

احیای مراسم معنوی اعتکاف از برکات انقلاب است

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: احیای مراسم معنوی اعتکاف نتیجه زحمات حضرت امام خمینی (ره) و از برکات انقلاب اسلامی است.

احیای مراسم معنوی اعتکاف از برکات انقلاب است

منصور متقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: احیای سنت‌های اصیل اسلامی و ارزش‌های معنوی اسلام در قرن حاضر ‌از جمله مراسم معنوی اعتکاف، نتیجه زحمات حضرت امام (ره) و از برکات انقلاب اسلامی است و مقام معظم رهبری نیز توجه ویژه‌ای به این امر معنوی و برگزاری ‌این فریضه مهم دارند‌ که باید قدر این نعمت را بدانیم.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف دوره کوتاهی‌ است که انسان در خلوت با خداوند به خودسازی مشغول می‌شود و تأثیرات درازمدتی در درون افراد به جای می‌گذارد، گفت: هدف معتکف باید خودسازی‌، رسیدن به قرب الهی‌، تقویت تقوا و در نهایت رضایت خداوند سبحان باشد.

متقی ادامه داد: معتکفی که در راه خدا به خود ریاضت می‌دهد و در تمام مدت اعتکاف به عبادت، دعا و استغفار مشغول می‌شود، قطعاً مشمول رحمت واسعه الهی قرار می‌گیرد و برکات و خیرات خداوند شامل حال او می‌شود.

وی اضافه کرد: مراسم‌ اعتکاف شهرستان کوهبنان همزمان با سراسر کشور در چند‌ مسجد‌ از سحرگاه 15 خرداد‌‌ماه مصادف با 13 رجب آغاز می‌شود و بعد از اذان مغرب روز 17 خرداد‌‌ماه پایان می‌یابد.

متقی گفت: معتکفان برای دریافت خدمات کامل اعتکاف شامل سحری، افطاری، استفاده از‌ امکانات و ... باید مبلغی را به ستاد اعتکاف شهرستان مستقر در دفتر امام جمعه پرداخت کرده و ثبت‌نام ‌کنند.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 550 نفر در مراسم معنوی اعتکاف در مرکز شهرستان شرکت کردند که بخش عمده آنان را جوانان تشکیل می‌دادند و این حضور یکی از نقاط مثبت و حائز اهمیت مراسم معنوی اعتکاف است.

فرماندار کوهبنان گفت: ثبت‌نام از معتکفان هم‌اکنون در دفتر امام جمعه‌ در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود امسال آمار معتکفان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول