اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز فتح خرمشهر

کتاب" کمپرسی 2 "در گیلان رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: کتاب "کمپرسی 2" همزمان با سالروز فتح خرمشهر در گیلان رونمایی می‌شود.

کتاب" کمپرسی 2 "در گیلان رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول جلائی ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت سوم خرداد بیان کرد: کتاب "کمپرسی 2" خاطرات دکتر مظفر نامدار مربوط به ایثارگران جهاد در دوران دفاع مقدس در اهواز است که در جمع خانواده شهید سهرابی رونمایی می‌شود.

وی در ادامه به سی‌امین سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: فتح خرمشهر یکی از مصادیق حقانیت دفاع مقدس است.

جلائی سوم خرداد را یکی از جلوه‌های جانب‌داری خداوند از مجاهدان در راه خدا دانست و تصریح کرد: تکیه به خداوند رمز فتح بزرگ خرمشهر بود زیرا رزمندگان خدا را محور فعالیت‌های خود قرار دادند و ایستادگی کردند و با تلاش طاقت‌فرسا توانستند در عملیات بیت‌المقدس در مدت 25 روز خرمشهر را فتح کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان فتح خرمشهر را نتیجه اعتماد به جوانان عنوان کرد و گفت: در فتح خرمشهر به استعدادهای جوانان کشور پی بردیم و با استفاده از روحیه خودباوری توانستیم دشمن را وادار به عقب‌نشینی کنیم.

وی ادامه داد: فتح خرمشهر موجب شده ایده‌های متداول و جاری را کنار گذاشته و از راهی که دشمن فکر نمی‌کرد ورود پیدا کنیم.

جلائی اتکا به خداوند را رمز پیروزی رزمندگان خواند و ابراز کرد: فتح خرمشهر نشان داده که به غیر خدا نباید اتکا کنیم و به دانش بومی اعتماد داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان استفاده از تجربه رزمندگان در دوران دفاع مقدس را موجب برتری اقتصادی و تکنولوژی کشور دانست و خاطرنشان کرد: خرمشهر، شهدای فتح آن و 250 شهید گیلانی عملیات بیت‌المقدس سرافرازی دفاع مقدس را به ما یادآوری می‌کنند و باید از این دوران درس‌آموزی کنیم.

وی بر تکیه به شهدا تاکید کرد و افزود: به فتح خرمشهر حادثه پر افتخار در ایران بزرگ میِ‌بالیم زیرا سوم خرداد راهگشای ما در عرصه‌های مختلف است.

مدیرکل شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت سوم خرداد با اشاره به تجلیل از خانواده‌های نمونه ایثارگران فتح خرمشهر بیان کرد: همایش کارکنان این بنیاد همزمان با سوم خرداد در استان برگزار می‌شود.

احمد اسماعیلی از افتتاح گلزار شهدا در رشت و لاهیجان همزمان با سالروز فتح خرمشهر خبر داد و تصریح کرد: یادواره‌های شهدا در مناطق مختلف گیلان به مناسبت سوم خرداد برگزار می‌شود.

اردشیر روحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در جلسه مذکور از برگزاری مراسم سوم خرداد با حضور 940 ایثارگر دوران دفاع مقدس همزمان با فتح خرمشهر در رشت خبر داد.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول