اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مطرح کرد

تأمین 90 درصدی محصولات آبفای کشور توسط متخصصان داخلی

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: بیش از 90 درصد محصولات صنعت آبفای کشور توسط متخصصان داخلی تولید می‌شود.

تأمین 90 درصدی محصولات آبفای کشور توسط متخصصان داخلی

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مسعود خشایی بعد‌از‌ظهر امروز در کنفرانس ملی مهندسی آب و فاضلاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان یکی از اهداف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور را ایجاد ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با صنعت آبفا دانست و اظهار داشت: در طول 20 ساله اخیر این ارتباط نتایج روشن و درخشانی را داشته است به نحوی که در حال حاضر بیش از 90 درصد توان علمی و فنی صنعت آب و فاضلاب کشور توسط متخصصان داخلی تولید می‌شود.

وی با تأکید بر نتایج مثبت ارتباط صنعت و دانشگاه افزود: برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی در صنعت آبفای کشور به‌ویژه حضور پررنگ و اثرگذار دانشگاه آزاد می‌تواند منشأ خدمات مفیدی در این صنعت گران‌بها شود.

این مسئول با اشاره به وابستگی 75 درصدی صنعت آبفا در واردات محصولات و تولیدات از خارج کشور حتی محصولات جزئی در ابتدای شکل‌گیری این صنعت بیان داشت: با شکل‌گیری عملی شرکت‌های آبفا از آغاز برنامه دوم توسعه و دادن جایگاه ویژه به این صنعت وابستگی کمتر شد و با تلاش و همت متخصصان داخلی بستری مناسب برای تولیدات داخلی و اجرای پروژه‌های عظیم آبفا در کشور فراهم شد.

به گفته وی، در حال حاضر با تأمین منابع متعدد، حمایت از سرمایه‌گذار و تولیدکنندگان داخلی، تلاش متخصصان، پیمانکاران و مشاوران اجرایی پیشرفت‌های قابل توجهی در این عرصه به‌ویژه در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی حاصل شده است.

خشایی با تأکید بر اینکه صنعت آبفای کشور نسبت به صنایع مشابه در ردیف جلوتر قرار دارد ابراز داشت: این صنعت در حال حاضر در حوزه تولیدات لوله و اتصالات پلیمری 500، لوله و اتصالات چدنی 52، کیدها و متعلقات 56 و پمپ و الکترو پمپ 64 تولیدکننده فعال با کیفیت مطلوب می‌باشد.

وی ارتباط و همکاری این صنعت با دانشگاه را یکی از راهکارهای قطع وابستگی هفت درصدی در تأمین محصولات از خارج کشور دانست و گفت: تولید محصول با فناوری‌های ویژه، مقرون به صرفه نبودن تولید آن در داخل و حساسیت ویژه در تولید بهداشتی محصول علل تأمین هفت درصدی محصولات از خارج کشور است.

معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه حمایت از بخش خصوصی در راستای اجرایی کردن اصل 44 در صنعت آبفا را خاطرنشان کرد و گفت: علاوه بر تأمین منابع و اعتبارات دولتی سیاست این صنعت در سال‌های اخیر تکیه بر تأمین منابع از طریق ارتباط با بانک‌های جهانی به‌ویژه بانک توسعه اسلامی در اجرای پروژه‌های کشوری است.

انتهای پیام/‌ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول