اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر خبر داد

اعزام 18 هزار زائر به مراسم سالگرد امام راحل

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه امام صادق(ع) گفت: 18 هزار و 723 نفر زائر از استان بوشهر برای شرکت در مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عازم تهران می‌شوند.

اعزام 18 هزار زائر به مراسم سالگرد امام راحل

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر فتح‌الله جمیری صبح امروز در نشست هماهنگی اعضای ستاد اعزام کاروان‌های مراسم ارتحال امام راحل در استان بوشهر اظهار داشت: این زائران در قالب 12 کاروان سازماندهی و اعزام خواهند شد.

جمیری تصریح کرد: اعزام این کاروان‌ها در دو مرحله صورت می‌گیرد که بخشی از آن که شامل شهرستان‌های دیلم، خارک، دیر و دشتی است در روز یازدهم خرداد ماه و هشت کاروان باقیمانده نیز در صبح روز دوازدهم با بدرقه مسئولان و مردم اعزام خواهند شد.

وی افزود: ما در طول سفر برنامه‌های ویژه‌ای را همچون زیارت اماکن متبرکه، برپایی نمازهای جماعت، برگزاری دعای کمیل، زیارت عاشورا و ... برای زائران برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

جمیری اضافه کرد: تشریح زندگانی حضرت امام خمینی(ره) برای نوجوانان و جوانانی که با ایشان آشنایی کامل ندارند توسط مربیان و متولیان کاروان‌ها درون اتوبوس‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که در طول سفر انجام می‌شود.

وی دیدار با مراجع عظام تقلید برای چند کاروان از استان بوشهر را از دیگر برنامه‌های آن ستاد عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: این برنامه‌ها به معنویت سفر بیفزاید.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های کاروان‌های اعزامی از استان بوشهر که تقریبا در سطح کشور زبانزد است، عزاداری سنتی زائرین بوشهری است که همه ساله در صبح روز سیزدهم خرداد ماه در محله جماران انجام می‌شود و در حقیقت مردم جماران در آن روز منتظر زائران بوشهری برای اجرای مراسم عزاداری سنتی هستند.

وی افزود: این نوع از مراسم عزاداری در شب قبل از مراسم سالگرد ارتحال و همچنین در صبح روز مراسم توسط عزاداران بوشهر به اجرا در خواهد آمد.

جمیری گفت: عزاداران بوشهری در مراسم سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام راحل، تجدید بیعت مجددی با مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی می‌کنند.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول