اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک اعلام کرد

اقامه نماز لیلة‌الرغائب در مساجد آبیک

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک گفت: در مساجد شهرستان آبیک نماز مخصوص شب آرزوها اقامه می‌شود.

اقامه نماز لیلة‌الرغائب در مساجد آبیک

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: اهمیت و ارزش دعا و آثار آن به حدی روشن است که دانشمندان غیر مسلمان نیز بر اساس حیات فطری خود، دعا را به عنوان عامل رشد انسان از ضروری‌ترین نیازهای بشر دانسته‌اند.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) بر آثار و اهمیت دعا تأکیدات فراوان داشته‌اند، افزود: در آیه 60 سوره مبارکه غافر، دعا به عنوان یک عبادت عنوان شده است.

این مسئول ادامه داد: طبق فرمایشات اهل بیت (ع) گشایش در کارها، رستگاری، رحمت، چراغ تاریکی‌ها، برگرداندن قضای حتمی، دفع بلایا و غم و اندوه و تقرب به خدای متعال از آثار و برکات دعاست که می‌طلبد انسان توجه بیشتری به مقوله دعا و عبادت در زندگی داشته باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک با اشاره به نقش دعا در خودسازی انسان تصریح کرد: در روایات آمده است که هرگاه خدا به بنده اذن دعا دهد، در رحمت الهی به سوی او گشوده می‌شود و هیچ کس با دعا کردن هلاک نمی‌شود، زیرا دعا سلاح مؤمن و هدایت‌گر انسان به سوی تعالی است.

حسینی خاطرنشان کرد: ترک محرمات و انجام واجبات، خوردن لقمه حلال، استغفار، حمد و ثنای الهی، توبه، ذکر صلوات و شکر نعمت‌های الهی از شرایط  استجابت دعا برشمرد و افزود: دعای انسان در هر حالی مستجاب دعا است، هرچند استجابت آن به قیامت منتهی شود، زیرا خدا در قرآن کریم فرموده است: "بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را"، لذا دعا حلاوت عبادت را بر ذائقه انسان قرار می‌دهد.

ماه رجب، تمرینی مناسب برای ترک گناه است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک ترک گناه و مکروهات و انجام واجبات و مستحبات را بهترین عمل در ماه رجب ذکر کرد و گفت: در ماه رجب ادعیه و اعمال فراوانی در کتب ادعیه سفارش شده که انسان می‌تواند با توجه به آنها به سوی خدا رهنمون شود.

حسینی افزود: در ماه رجب عبادات انسان ثوابی مضاعف دارد که در ماه شعبان نیز مضاعف‌تر شده و در ماه مبارک رمضان به اوج عبادت و خودسازی می‌رسد.

وی در خصوص نام‌گذاری نخستین شب جمعه ماه رجب به شب آرزوها، گفت: شب جمعه و روز جمعه چون از فضایل و اعمال خاصی برخوردار هستند و ماه رجب آغاز فصل نیایش است، نخستین شب جمعه ماه رجب به شب آرزوها معروف است که از جمله اعمال این شب می‌توان به اقامه دو رکعت نماز، استغفار، خیرات برای اموات، صدقه دادن و دعا کردن اشاره کرد.

این مسئول اضافه کرد: در مساجد شهرستان آبیک نیز نماز مخصوص شب آرزوها اقامه می‌شود.

حسینی در خصوص اهمیت ماه رجب افزود: امام کاظم (ع) فرموده است: "هر کس سه روز از ماه رجب را روزه بگیرد بهشت بر او واجب می‌شود" که این حدیث شریف بیانگر اهمیت روزه‌داری در ماه رجب است که ائمه (ع) نیز بر این امر بسیار تأکید کرده‌اند.

وی یادآور شد: ماه رجب، ماهی است که خداوند اعمال نیک و خوبی‌ها را در این ماه افزون می‌کند و از گناهان بندگانش می‌گذرد، لذا می‌طلبد که انسان با تهذیب نفس و تزکیه در این ماه خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده سازد.

انتهای پیام/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول