اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کنفرانس ملی مهندسی آب و فاضلاب:

آبفا می‌تواند جایگزینی برای صنعت نفت باشد

خبرگزاری فارس: دبیر علمی کنفرانس ملی مهندسی آب و فاضلاب گفت: صنعت آب و فاضلاب با تعامل دانشگاه و صنعت می‌تواند به‌عنوان جایگزین مناسبی برای صنعت نفت از دیدگاه سرمایه‌گذاری و سودآوری باشد.

آبفا می‌تواند جایگزینی برای صنعت نفت باشد

مجید توانگری‌برزی در حاشیه برگزاری این کنفرانس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: با تصفیه فاضلاب و استفاده از آب تصفیه شده در بخش‌های کشاورزی و صنعت و همچنین بهره‌برداری از مشتقات دیگر فاضلاب، سرمایه‌گذاران می‌توانند بهره‌برداری کلان و پرسودی از این صنعت داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه استفاده مطلوب از صنعت آب و فاضلاب در دیگر کشورها به‌طور کامل نهادینه شده است افزود: یکی از ویژگی‌های این کنفرانس تبادل و تعامل دانشگاهیان و پیمانکاران، مشاوران و دست‌اندرکاران دولتی این صنعت می‌باشد که اگر نگوییم بی‌سابقه، کم‌سابقه بوده است.

به گفته وی برگزاری کنفرانس ملی مهندسی آب و فاضلاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با ایده همکاری دانشجویان و اساتید، تبادل افکار و اندیشه‌های متخصصان، پژوهشگران و دست‌اندرکاران صنعت آب و فاضلاب مقدمه‌ای برای رسیدن خودکفایی این صنعت در کشور است.

دبیر علمی کنفرانس ملی مهندسی آب و فاضلاب بررسی آخرین دستاوردهای علمی و فنی در صنعت آب و فاضلاب و آشنایی با چالش‌های پیش‌روی این صنعت به‌ویژه بحران آب در دشت کاشان را از اهداف برگزاری این کنفرانس برشمرد.

وی افزود: مطالعات زیست‌محیطی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در طرح‌های آب و فاضلاب شهری، فن‌آوری‌های نوین در تأسیسات آب و فاضلاب، طراحی تأسیسات و مخازن آب و فاضلاب و بهره‌برداری بهینه منابع آب، اجرای شبکه‌های آب و فاضلاب و کاربردهای GIS در مهندسی آب و فاضلاب از محورهای اصلی این کنفرانس ملی به‌شمار می‌رود.

توانگری‌برزی، ارائه راهکارها، تعامل و تبادل بین تحقیقات انجام گرفته در سطح کشور با توجه به کمبود شدید آب و ضرورت بازیافت آب مصرفی را از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس برشمرد و گفت: استادان و دانشجویان در حاشیه این همایش از طریق نمایشگاه و معرفی 10 پیمانکار و مشاور صنعت آب و فاضلاب کشور با تجهیزات و امکانات جدید صنعت آب و فاضلاب در کشور آشنا می‌شوند.

وی برگزاری پنج کارگاه تخصصی و آموزشی در زمینه صنعت آب و فاضلاب را از دیگر بخش‌های این کنفرانس عنوان کرد و گفت: سخنرانی‌های کلیدی و ارائه مقالات از دیگر بخش‌های این کنفرانس بود.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول