اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده منتخب مردم ورامین و پیشوا:

استان شدن ورامین در دولت و وزارت کشور مطرح است

خبرگزاری فارس: نماینده منتخب مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: استان شدن ورامین در دولت و وزارت کشور مطرح است.

استان شدن ورامین در دولت و وزارت کشور مطرح است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید حسین نقوی حسینی ساعتی پیش در آستانه شروع به کار مجلس نهم در جمع مردم غیور شهرستان ورامین، به رویدادهای بزرگ خرداد ماه اشاره کرد و گفت: در این ماه بزرگ 14 خرداد سالروز ارتحال امام (ره)، قیام 15 خرداد و نیز مراسم اعتکاف را در پیش داریم.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا اظهار داشت: خدا را شکر در شهرستان ما و سایر بلاد و مناطق کشور مراسم دینی و ارزشی اعتکاف احیا شده و موجب استقبال چشمگیر جوانان با برنامه‌ریزی‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی شده است.

نماینده؛ فرماندار، شهردار و یا بخشدار نیست

نقوی سپس به هفتم خرداد ماه روز شروع به کار رسمی مجلس نهم اشاره کرد و گفت: مجلس به عنوان قوه مقننه از مهم‌ترین ارکان نظام اسلامی است، از ابتدای مشروطه تاکنون هرگاه مجلس از نمایندگان پرتوان تشکیل شده بوده، تصمیمات تاریخی به نفع مردم رقم زده است، گاهی از تجزیه و غارت کشور در مقابل استعمارگران ایستاده و گاهی منافع ملت را ملی کرده است، مجلسی قوی است که بتواند مثمرثمر باشد.

وی ادامه داد: هرگاه مجلس توان حرکت پا به پای نظام و ولایت را نداشته، دچار مشکل بودیم، مجلس قوی را نمایندگان قوی تشکیل می‌دهند. من در دوران انتخابات هم عرض کردم، باید مردم وظایف نماینده را بشناسند و آن را مطالبه کنند، نماینده فرماندار نیست، شهردار یا بخشدار نیست، مدیر اجرایی نیست، نماینده سه وظیفه اصلی دارد.

نماینده منتخب مجلس نهم اظهار داشت: وظیفه اول نماینده قانون‌گذاری است، نماینده نباید در برابر تصویب قوانین بی‌تفاوت باشد، ساکت باشد، هر لایحه‌ای که در مجلس مطرح می‌شود، انتظار می‌رود نماینده اظهار نظر کند، مشارکت کند، مجلس ریل‌گذاری می‌کند تا قطار پیشرفت دولت روی آن حرکت کند.

وی بیان داشت: به عنوان مثال امسال دولت 106 میلیارد تومان درآمد از هدفمندی یارانه‌ها پیشنهاد داده بود که نمایندگان شما ایستادند، مخالفت کردند و گفتند این مصوبه تورم‌زا است، قیمت‌ها را چند برابر می‌کند، پیشنهاد را اصلاح کردند، آوردند روی 20 درصد، باید نماینده نسبت به طرح‌ها و پیشنهادات حساس باشد.

مجلس جلوی دولت را می‌گیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنوان کرد: وظیفه دوم نماینده نظارت بر اجرای قانون است، اگر دولت روی ریل قانون حرکت نکند مجلس جلوی دولت را می‌گیرد و آن را هدایت می‌کند، قانون اساسی به مجلس ابزار داده، نماینده می‌تواند به مسئولان کشوری تذکر دهد، اگر گوش ندهند، سئوال بپرسد و در نهایت وزیر و یا رئیس جمهور را استیضاح کند و حتی رای اعتماد را از آنان پس بگیرد.

وی با انتقاد از برخی کم‌کاری‌ها در مجلس افزود: نماینده‌ای داریم که چهار سال در مجلس بوده و یک سئوال هم از وزیری نکرده است، از نماینده‌تان مطالبه کنید، یعنی مشکلی در هیچ دستگاهی نبوده است، اگر سئوال نکنیم و تذکر ندهیم این اختلاس‌های کلان ایجاد می‌شود، اگر می‌ایستادیم و نظارت می‌کردیم این‌گونه نمی‌شد.

نقوی خاطرنشان کرد: ما باید برای اصلاح امور یک وزیر را استیضاح کنیم، اگر هدف اصلاح امور باشد قابل تقدیر است، البته باید در تذکرات شئون مجلس رعایت شود، هر حرفی و با هر لحنی در مجلس زده نشود.

استان شدن منطقه در دولت و وزارت کشور مطرح است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وظیفه سوم هر نماینده را پیگیری مسائل و طرح‌های کلان منطقه و شهرستان خواند و افزود: البته این وظیفه عرفی است و نه قانونی، نماینده زبان ملت است، یکی از مطالبات به حق شما مردم استان شدن منطقه است که در سر تا سر منطقه و حتی در دولت و وزارت کشور مطرح است، این مطالبه را دنبال می‌کنیم.

نقوی بیان داشت: البته استان شدن سهل الوصول نیست نیاز به مطالعه دارد، از دیگر مطالبات ما متروی شهرستان است که بزرگ‌ترین دستاورد گرفتن این پروژه از راه‌آهن و واگذاری به شرکت مترو بوده است، پروژه بعدی آبرسانی است، باید خیلی روی این مساله کار کرد، الان 3.5 متر مکعب آب در ثانیه در کانال‌های ما جاری است که این مقدار باید به هشت متر مکعب در ثانیه برسد.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا در پایان حوزه اشتغال، عمران و آبادانی و پیشرفت شهرستان را از زمینه‌های موجود برای کار در شهرستان ورامین دانست.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول