اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی گیلان:

حمل چوب‌آلات جنگلی بدون مجوز منابع‌طبیعی ممنوع است

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: هرگونه جابه‌جایی و حمل چوب‌آلات جنگلی به هر منظور که باشد، بدون داشتن مجوز از منابع‌طبیعی و آبخیزداری گیلان ممنوع است.

حمل چوب‌آلات جنگلی بدون مجوز منابع‌طبیعی ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اصغر اکبری ظهر امروز در جلسه یگان حفاظت منابع‌طبیعی استان گزارشی از کشف چوب در لنگرود را ارائه داد.

وی اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع‌طبیعی لنگرود در انجام گشت‌زنی‌های خود از یک دستگاه خودروی نیسان تعداد 29 اصله چوب قاچاق با حجم 1.6 مترمکعب در منطقه تازه‌آباد چاف این شهرستان کشف و ضبط کردند و با توقیف خودرو و تنظیم پرونده تخلف و ارجاع آن به محاکم قضایی با دستور قاضی داده فرد متخلف روانه زندان شد.

این مسئول ادامه داد: آن دسته از هم‌استانی‌ها که پس از دریافت مجوزهای لازم برای قطع درختان جنگلی که در محدوده منزل و باغ‌های خود اقدام به حمل چوب‌آلات جنگلی می‌کنند باید بدانند که برای جابه‌جایی محمولات جنگلی به هر منظور و هر هدفی، نیاز به اخذ مجوز و پروانه حمل چوب‌آلات از اداره‌های منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های مبدا را دارند.

به گفته وی، با توجه به حضور ماموران یگان حفاظت منابع‌طبیعی استان در مبادی ورودی و خروجی و گشت‌های مستمر در سطح گیلان، برخورد قانونی با متخلفان از مقررات و قوانین صورت می‌گیرد.

اکبری گفت: به منظور پرهیز از هرگونه اتلاف وقت در بازرسی خودروهای حامل چوب‌آلات جنگلی به همراه داشتن مجوزهای لازم برای راکبان این خودروها الزامی است در غیر اینصورت محموله این افراد کالای قاچاق محسوب شده و برای پیگیری‌های بعدی تا اخذ نتیجه به صورت موقت توقیف می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم و اساسی مشارکت‌های مردمی در حمایت از سرمایه‌های بی‌نظیر استان در عرصه‌های منابع طبیعی شامل جنگل و مراتع گیلان خاطرنشان کرد: تلفن 09696 پل ارتباطی اداره کل منابع طبیعی استان با مردم بوده که به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول