اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر کشاورزی:

ایران در رتبه نخست کشاورزی منطقه است/واردات ضربه به کشاورزی نیست

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر و مدیرکل هماهنگی امور استان‏های وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه واردات محصولات زراعی ضربه‏ای به کشاورزی نیست، گفت: ایران‏ در کشاورزی حرف نخست را در منطقه می‏زند.

ایران در رتبه نخست کشاورزی منطقه است/واردات ضربه به کشاورزی نیست

علی‏رضا سائلی صبح امروز در حاشیه بازدید از طرح‏های توسعه کشاورزی شهرستان دماوند که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، معاون فرماندار دماوند، بخشدار رودهن و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند انجام شد، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: امروز فرصتی پیش آمد تا با همراهی دیگر مسئولان استانی و محلی، از دو شهرستان دماوند و فیروزکوه بازدید به عمل آوریم.

وی ادامه داد: امروز به این نتیجه مهم رسیده‏ایم که کشور اسلامی ایران می‏تواند در منطقه حرف نخست را در تولید محصولات کشاورزی بزند.

* کشاورزی ایران پیش‏تر از چشم‏انداز بیست ساله

به گفته مدیرکل هماهنگی امور استان‏های وزارت جهاد کشاورزی، در حال حاضر و در سایه تلاش مسئولان امر، کشاورزی ایران پیش‏تر از برنامه چشم‏انداز بیست ساله خود قرار دارد.

سائلی تصریح کرد: خوشبختانه تولیدات داخلی در سطح بالایی محقق می‏شود. "این همه وارداتی که انجام می‏شود نیز نه تنها به تولید محصولات زراعی ما ضربه‏ای نمی‏زند، بلکه بر اساس اصل افزایش سطح کارایی ایرانیان در وضع بحران، موجبات مقایسه محصولات ایرانی و خارجی توسط مردم را فراهم می‏سازد".

وی اضافه کرد: "محصولات ایرانی در همه سطوح کشاورزی به گفته همه کارشناسان امر بهتر از سایر نقاط جهان است، هر چند ما با واردات بی‏رویه مخالف هستیم".

* ارزش برابر برخی پروژه‏های کشاورزی با پرتاب ماهواره

مدیرکل هماهنگی امور استان‏های وزارت جهاد کشاورزی ارزش برخی طرح‏های کشاورزی را برابر و حتی بالاتر از ماهواره‏های پرتاب شده به فضا خواند.

سائلی ادامه داد: نخستین مرکز پرورش و تولید "اسپرم منجمد" خاورمیانه در شهرستان فیروزکوه مورد بازدید قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بدون شک، مراکز مجهز به چنین فناوری‏های نوینی می‏تواند کشور را از شرایط تحریم نجات دهد.

مدیرکل هماهنگی امور استان‏های وزارت جهاد کشاورزی افزود: تولیداتی از این دست به اندازه یک ماهواره پرتاب شده به فضا برای کشور ارزشمند هستند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول