اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین خبر داد

تشکیل 160 کلاس قرآنی در سال 90

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: در سال گذشته 160 کلاس قرآنی در استان قزوین تشکیل شده که این مهم قابل تقدیر و ستایش است.

تشکیل 160 کلاس قرآنی در سال 90

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم عصر جمعه در اختتامیه جشنواره قرآنی "صراط‌المستقیم" در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین اظهار کرد: ماه رجب برای مسلمانان، ماهی سراسر نور و برکت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مظلومیت امام هادی (ع) در این ایام به علت بددهنی‌‌ها، افکار و قلم‌های مسموم که قطعا زائیده لقمه‌های ناپاک و حرام است، به آن امام هدایت‌گر، بیش از هر زمانی نمایان و دلخراش می‌نماید.

عجم با اشاره به قرآن و سنت به عنوان دو یادگار به هم پیوسته پیامبر اسلام، عنوان کرد: اگر قرآن و اهل بیت از یکدیگر جدا شوند، روح قرآن در غربت قرار می‌گیرد و این همان هدف اصلی دشمنان اسلام است که آن را دنبال می‌کنند.

وی بیان کرد: قرآن و سنت باید در کنار یکدیگر در جامعه مورد توجه و دقت بیشتری قرار گیرند، زیرا دشمنان نمی‌خواهند قرآن به معنای واقعی‌اش در میان مردم رواج پیدا کند.

عجم خاطرنشان کرد: قرآن جامع همه کتب و ادیان الهی است که بر آخرین پیامبر خدا نازل شده و باید روح آن در جامعه رواج پیدا کند.

استاندار قزوین، پیوند با معانی قرآنی را از دلایل برگزاری نشست‌های قرآنی برشمرد و تأکید کرد: در سال‌های اخیر برنامه‌های مطلوبی برای فعالیت‌های قرآنی در قزوین انجام شده که علت این مهم نیز وجود علمای قرآن‌شناس و مردم قرآن‌دوست در این استان است.

عجم تصریح کرد: قرآن را باید در تمام سطوح ترویج داده و در همه مدارس، مساجد و مهدهای قرآن با تشکیل کلاس‌های خاص آموزش داده شود.

وی یادآور شد: در سال گذشته 160 کلاس قرآنی در استان قزوین تشکیل شد که این مهم قابل تقدیر است.

عجم با تأکید بر ضرورت گسترش کلاس‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و همه مراکز، یادآور شد: قرآن در حال نشر و گسترش بوده و این مطلب شایسته تحسین است.

استاندار قزوین ابراز کرد: همه باید به گسترش فضای قرآنی در جامعه کمک کنند تا روح قرآن و قانون الهی در جامعه رواج بیشتری پیدا کند.

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی قرآن در استان قزوین، عنوان کرد: شورای عالی قرآن متشکل از اداره‌کل‌های تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، سازمان صدا و سیما، بسیج و نمایندگان آموزش عالی با محوریت سیاست‌گذاری متمرکز در برنامه‌های قرآنی و فرهنگی در حال فعالیت است.

عجم یادآور شد: حرکت در مسیر توسعه قرآن باید واحد باشد، زیرا یکی از آفت‌های فعالیت‌های فرهنگی، عدم سیاست‌گذاری متمرکز است.

وی خاطرنشان کرد: باید در مباحث فرهنگی، سیاست‌گذاری متمرکز و اجرای متعدد را در دستور کار قرار داد.

عجم یادآور شد: باید مفاهیم قرآنی را در جامعه آموزش، انتقال و عملیاتی و اجرایی کرد.

وی ادامه داد: دولت نهم و دهم، نخستین دولتی است که بودجه‌ای را هر چند ناچیز برای فعالیت‌های قرآنی اختصاص داده است و بودجه نیم درصد از دستگاه‌های اجرایی فرصتی است برای خدمت به قرآن و خدمت‌گذاران به قرآن از سوی دولت خدمت‌گذار.

عجم در خاتمه تصریح کرد: باید کرسی‌های تلاوت قرآن در منازل، محافل و مهدهای قرآن، منسجم‌تر و با برنامه‌تر پیگیری شود و صدا و سیما و رسانه‌ها نیز در این خصوص پوشش بهتر و مناسب‌تری بدهند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول