اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد

تشکیل 19 کارگروه تخصصی در بخش کشاورزی در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال در استان 19 کارگروه تخصصی در بخش‌های مختلف بخش کشاورزی تشکیل شده است.

تشکیل 19 کارگروه تخصصی در بخش کشاورزی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه مقصود قربانی عصر یکشنبه در کارگاه آموزشی انگور در ارومیه اظهار داشت: با تشکیل کارگروه توسعه کشاورزی در استان می‌توان در راستای برنامه‌ریزی برای آموزش کشاورزان، کارشناسان ترویجی و مروجان گام‌های اساسی در زمینه افزایش تولیدات و اقتصادی شدن کشاورزی برداشت.

وی افزود: تقاضای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در قالب تشکل‌های غیردولتی رو به افزایش است.

به گفته این مسئول تشکیل کارگروه توسعه کشاورزی در استان فرصت مناسبی برای تحقق سرمایه‌گذاری‌ها ایجاد کرده است.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ارائه آموزش‌های تخصصی و تامین اعتبارات ویژه به بخش کشاورزی گامی اساسی در توسعه کشاورزی استان است.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان‌غربی با داشتن یک میلیون هکتار زمین زراعی و 6 میلیون تن محصولات کشاورزی دارای مزیت‌های زیادی در بخش کشاورزی است.

به گفته این مسئول به منظور بهره‌وری هرچه بیشتر و حمایت از تولید داخلی کارگروه توسعه کشاورزی از سال 89 در استان آغاز به کار کرده و برای تامین نیازهای اعتباری طرح‌های مصوب این کارگروه 2 هزار و 610 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

قربانی اظهار داشت: با جذب این اعتبارات بخش کشاورزی استان می‌تواند علاوه بر افزایش تولید، زمینه‌های اشتغال زیادی را فراهم کند.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با افزایش حمایت‌های دولتی از بخش کشاورزی، سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی نیز در این بخش از افزایش قابل ملاحظه‌ای برخوردار شده به نحوی که حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته سال 90 در بخش کشاورزی نسبت به سال قبل نزدیک به سه برابر شده است.

این مسئول با اشاره به افزایش اعتبارات بخش کشاورزی تصریح کرد: با افزایش چهار برابری اعتبارات ملی بخش کشاورزی، اعتبارات بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی از افزایش قابل ملاحظه‌ای برخوردار شده است.

کارگاه آموزشی مراحل کاشت، داشت و برداشت انگور طی دو روز در ارومیه و با شرکت کارشناسان این رشته در جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی برگزار شد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول