اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

توجه به توسعه کشاورزی در دانشگاه‌ ضرورت دارد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: توجه دانشگاه‌ها بیشتر به طرف توسعه کشاورزی باشد.

توجه به توسعه کشاورزی در دانشگاه‌ ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی عصر امروز در جمع دانشگاهیان منطقه 17 با اشاره به سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در کشور اظهار داشت: تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در زمانی اتفاق افتاد که گسترش فضای آموزشی مناسب در کشور احساس نیاز می‌شد.

وی با بیان اینکه دانشجویان در اوایل انقلاب برای ادامه تحصیل خود با مشکلات متعددی مواجه بودند، افزود: تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بسیاری از مشکلات آموزشی را در کشور پاسخ داد.

امام جمعه رشت، دانشگاهیان را مسئول اداره علم و فرهنگ و مدیریت آن در جامعه خواند و گفت: به موجب تحولاتی که پس از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در کشور شده است باید از کسانی که در تاسیس این دانشگاه بزرگ تلاش کرده‌اند قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب دانشجویان جای مناسبی برای ادامه تحصیل نداشتند، اذعان کرد: اگر دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس نمی‌شد کشور با بحران‌های بسیاری مواجه بود در حالی که امروزه در قله‌های علمی به سر می‌برد و توانمندی‌های ایران در رشته‌های مختلف علمی برای جهانیان زبانزد شده است.‌

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: امروز پس از 30 سال تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با تربیت نیروهای مختلف کشور در ابعاد علمی و فرهنگی دارای نیروهای کارآزموده و متخصص شده است.

وی با تاکید بر اینکه علم و دانش نیروهای متخصص ایرانی کمتر از دانش متخصصان دیگر کشورها نیست، افزود: مشکلات کشور با رشد و توسعه علم در دانشگاه برطرف می‌شود.

قربانی، با اشاره به مسئله چای و برنج گیلان، اظهار کرد: توجه دانشگاه‌ها بیشتر به طرف توسعه کشاورزی باشد زیرا پرداختن به موضوع کشاورزی به ویژه در دانشگاه‌های گیلان می‌تواند منشا خیر باشد.

وی، گیلان را نیازمند تربیت نیروهای متخصص با تحصیلات تکمیلی در زمنیه‌های چای و برنج دانست و گفت: کاربرد روش‌های علمی در کشاورزی باید در دانشگاه‌های استان توسعه یابد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه در صورت توسعه کشاورزی دیگر واردات برنج و چای از خارج از کشور ضرورتی ندارد، خاطرنشان کرد: وضعیت چای امروز به خاطر کم‌کاری و کم توجهی نمایندگان دوره‌های قبل در مجلس بوده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاهیان خدمتگزاران و مغزهای جامعه هستند، ابراز کرد: دانشگاهیان در راستای شکوفایی استعدادهای جوانان این مرز و بوم سهم مهمی دارند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول