اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان گناباد خبر داد

370 نفر زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان گناباد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان گناباد گفت: در حال حاضر 373 نفر زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند.

370 نفر زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان گناباد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمد زینلی‌نژاد ظهر امروز در مراسم بزرگداشت نسیم مهر که در محل سالن اجتماعات دادگستری گناباد برگزار شد، اظهار کرد: انجمن حمایت از زندانیان در سال 1362 به‌ عنوان یک شخصیت حقوقی تاسیس شد.

زینلی‌نژاد با بیان اینکه 134 خانواده زیر پوشش و حمایت این انجمن است، ادامه داد: در حال حاضر 373 نفر زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند که از این تعداد 133 نفر محصل هستند.

وی افزود: کار این انجمن در وهله اول کمک به خانواده‌های زندانیان است به طوری که همه ساله توزیع سبد کالا در ماه مبارک رمضان، عید نوروز و روز تاسوعا و عاشورا را در دستور کار خود دارد.

وی اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای از قبیل کلاس آموزش گلیم‌بافی، صنایع‌ دستی، خیاطی، گلدوزی و کلاس‌های آموزش جوشکاری و تعمیر وسایل خانگی از دیگر اقدامات انجام گرفته است چرا که آموزش سبب بازسازی شخصیت مددجویان می‌شود و اشتغال‌زایی را نیز به همراه دارد.

وی ادامه داد: پرداخت قبوض آب و برق، هزینه‌های درمانی خانواده‌های تحت حمایت، پرداخت دیه و جرایم غیر عمدی مددجویان، حمایت از دانش‌آموزان خانواده‌های زیر پوشش در راستای خرید پوشاک و لوازم‌التحریر از جمله اقدامی است که توسط این انجمن صورت می‌گیرد.

بازرس انجمن حمایت از زندانیان نیز در ادامه به بیان اقدامات انجام گرفته در سال 90 پرداخت و گفت: تلاش برای فراهم ‌کردن امکانات بیشتر برای حمایت از خانواده‌های زندانیان و مددجویان، تکمیل ساختمان انجمن در 3 طبقه و 6 واحد مستقل جنب دادگستری، احداث ساختمانی جهت نانوایی و احداث پارکینگ از جمله اقدامات انجام گرفته توسط این انجمن است.

سمرقندی افزود: بیش از 300 میلیون ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط انجمن حمایت از زندانیان صورت گرفته که 206 میلیون و 379 هزار و 200 ریال آن صرف خرید جهیزیه، پرداخت کمک هزینه درمان، پرداخت کمک هزینه اجاره مسکن و دیگر کمک‌های نقدی و غیر نقدی به خانواده‌های بی‌بضاعت شده است.

وی افزود: از جمله اقدامات انجام گرفته توسط این انجمن کمک به مددجویان و زندانیان بی‌بضاعت به مبلغ 107 میلیون و 237 هزار و 577 ریال است.

سمرقندی گفت: 80 مورد معرفی به پزشک و سایر مراکز حمایتی، 100 مورد بازدید از منزل مددجویان و 28 مورد اخذ رضایت شاکی از دیگر اقدامات انجام گرفته توسط انجمن حمایت از زندانیان است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول