اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی:

توسعه صادرات غیر ‌نفتی تنها راه قطع وابستگی به درآمدهای نفتی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی گفت: همه ما باید به این باور برسیم که توسعه صادرات غیر ‌نفتی به عنوان یک تکلیف شرعی و تنها راه قطع وابستگی کشور به درآمدهای نفتی است.

توسعه صادرات غیر ‌نفتی تنها راه قطع وابستگی به درآمدهای نفتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی سلیمانی صبح امروز در بازدید از شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جدید با عنوان سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، اظهار کرد: تولید ملی سبب توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی گفت: راه پیشرفت و شکوفایی کشور در گرو اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری به ‌عنوان وظیفه شرعی و قانونی است که به طور حتم با حمایت از تولید به ‌ویژه تولید دارای ارزش افزوده و صادراتی، زمینه خودکفایی، ورود و نفوذ به بازارهای جهانی محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سال حمایت از تولید ملی ادامه سال‌های همت مضاعف، کار مضاعف و جهاد اقتصادی است، تصریح کرد: امسال مسئولیت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی به ‌عنوان یکی از ارکان مهم تولید در بخش صنعت دوچندان شده که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جاری، کیفی‌سازی شهرک‌ها و واحدهای صنعتی و تلاش برای اجرای هر چه بهتر این اهداف از برنامه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی است.

سلیمانی با بیان اینکه تحریم‌های جهانی نشانگر اهمیت تولید ملی در تامین کالاهای مورد نیاز کشور است، افزود: تعامل دولت و بخش تولید بسیار ارزشمند است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی ادامه داد: در سال تولید ملی همه موظف هستیم تمام تلاش و همت لازم را برای رونق اقتصادی به‌کار ببریم.

سلیمانی، حرکت در مسیر خدمت‌رسانی به مردم، برنامه‌ریزی و پرداختن به موضوعات اصلی را شرط تحقق اهداف تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی برشمرد و اظهار کرد: در این سال ما نیز به سهم خود تلاش خواهیم کرد سیاست‌ها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را اجرا کنیم، البته تاکنون نیز گام‌های مثبتی در راستای نیل به این اهداف برداشته شده است.

وی ادامه داد: بیانات مقام معظم رهبری مبانی و پایه‌های یک استراتژی توسعه صنعتی را به وضوح تبیین می‌کند، ایشان چارچوب‌های مهمی را برای همه ما ترسیم کردند، چارچوب‌هایی که می‌تواند نگرش درستی در همه حوزه‌های تولید، صادرات، واردات، اصل 44، نقش حاکمیت، نقش بخش‌ خصوصی و وظایف نهادهای پشتیبان دخیل در تولید و صادرات را به وضوح نشان دهد.

فرمایشات رهبری باید به ‌عنوان شالوده توسعه اقتصادی مورد توجه قرار گیرد

سلیمانی عنوان کرد: سخنان مقام معظم رهبری باید به ‌عنوان شالوده توسعه اقتصادی و مسیر مطمئن رشد کشور مورد توجه تمام دستگاه‌ها، نهادها، فعالان بخش خصوصی، تشکل‌ها قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه همه ما باید به این باور برسیم که توسعه صادرات غیر ‌نفتی به ‌عنوان یک تکلیف شرعی تنها راه قطع وابستگی کشور به درآمدهای نفتی است، تصریح کرد: بر این مبنا نگاه تمام تولید‌کنندگان ما در کنار تأمین بازار داخلی، باید حضور قدرتمند در بازارهای خارجی باشد و دست‌اندرکاران باید از طریق تسهیل شرایط، فعالان بخش خصوصی را در حصول به این هدف مهم پشتیبانی کنند.

وی افزود: به هر تقدیر آنچه که مسلم است اینکه، هدف مقام معظم رهبری در این نام‌گذاری صرفاً فعال کردن بخش‌های تولید صنعتی نبوده و ایشان با توجه به اندیشه همه سو نگر و جامع‌المنظر که از آن برخوردارند، وظیفه بخش‌های مختلف را هم‌چون زنجیره ارزش نیز نادیده نگرفته‌اند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: بر همین منوال، دستگاه‌های اجرایی و دست‌اندرکاران نیز باید با تحلیل بیانات گهربار مقام معظم رهبری، وظیفه و تکلیف اساسی خود را یافته و در این مسیر روشن به نیکی گام بردارند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول