اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رویکرد توانمندسازی و تغییر وضعیت مددجویی

6000 خانوار کمیته امداد از چرخه حمایت خارج شدند

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: 6 هزار و 70 خانوار زیر پوشش این نهاد با رویکرد توانمندسازی و تغییر وضعیت مددجویی از چرخه حمایت این نهاد خارج شدند.

6000 خانوار کمیته امداد از چرخه حمایت خارج شدند

مجید مشهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این خانوارها بر اساس قانون برنامه‌ پنجم توسعه کشور ماده 39 بند ب با توانمندسازی و تغییر وضعیت مددجویی از چرخه حمایتی خارج شدند.

وی تصریح کرد: تا سال گذشته متوسط درصد کاهش جمعیت مددجویی در استان حدودا 14 درصد بوده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ادامه داد: از میزان خروجی‌های این نهاد 3 هزار و 241 خانوار به شکل توانمندی‌ و تعداد 2 هزار و 829 خانوار به شکل عادی از چرخه حمایتی خارج شده‌اند.

مشهدی با اشاره به سیاست‌های جدید کمیته امداد بیان داشت: در این راستا حدود 800 خانوار در قالب خدمات تک و چند خدمتی در سال گذشته به مجموعه امداد اضافه شده‌اند که در مجموع تعداد خانواده‌های تک و چند خدمتی امداد به تعداد 3 هزار و 100 خانوار رسیده است.

وی افزود: در سال گذشته 20 هزار نفر بیمه شده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی بودند که با توجه به قوانین موجود در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت، تحت بیمه این نهاد مردمی قرار گرفته‌اند که در راستای خدمات درمانی این تعداد افراد مبلغی در حدود 16 میلیارد ریال توسط این نهاد هزینه شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی بیان کرد: چهار میلیارد و 478 میلیون ریال نیز در زمینه فرانشیز خدمات درمانی و هزینه‌های ویژه و مکمل درمان به بیمه‌شدگان توسط این نهاد پرداخت شده است.

مشهدی گفت: در همین راستا در سال گذشته مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون ریال توسط امداد استان هزینه شده است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول