اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان ‌‌شیراز:

"زندان" صدها آسیب به جامعه تزریق می‌کند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: با فرستادن یک فرد به زندان و در صورت حمایت‌نکردن از خانواده او صدها آسیب به جامعه تزریق می‌شود.

"زندان" صدها آسیب به جامعه تزریق می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی القاصی‌مهر عصر امروز در مراسم انجمن حمایت از زندانیان که به مناسبت روز نسیم مهر برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از زندانیان از نظر مسائل معنوی وجهه بالایی در منطقه و فامیل داشته‌اند و برخی حافظ قرآن هستند.

وی افزود: زندانیانی در زندان پیدا می‌شوند که پدران آنها سمت‌های حساس حکومتی دارند و به لحاظ جرائم غیرعمد به زندان کشیده شده‌اند.

دادستان شیراز بیان کرد: هدف از مجازات بزهکار و شخص مجرم اصلاح و درمان و پیشگیری است و خانواده زندانیان، قربانیانی هستند که زمانی فرد به زندان می‌افتد با آثار و تبعات آن دست به گریبان می‌شوند.

وی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که بدون حمایت از خانواده زندانیان فروپاشی خانواده، طلاق، ترک تحصیل، رواج آسیب‌های روانی و اجتماعی، مفاسد اخلاقی، مشاغل کاذب و حتی تکدی‌گری در میان این خانواده‌ها رشد می‌کند.

به گفته وی، با فرستادن یک فرد به زندان و در صورت حمایت‌نکردن از خانواده او صدها آسیب به جامعه تزریق می‌شود.

القاصی‌مهر تصریح کرد: انجمن حمایت از زندانیان در سال گذشته یک‌میلیارد و 800 میلیون ریال کمک بلاعوض نقدی، وام بلا عوض و سبد کالا در اختیار خانواده‌های زندانیان قرار داده است.

به گفته این مقام قضایی، تعداد مراجعان انجمن برای مشاوره و پاسخگویی 6 هزار مورد بوده که 296 پرونده مددکاری نیز برای خانواده زندانیان تشکیل شده است.

انتهای پیام/‌ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول