اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله جوادی‌آملی:

مریضان سیاسی منتظر سخن بی‌بی‌سی هستند/آیت‌الله حق‌شناس عمری در خدمت قرآن بود

خبرگزاری فارس:‌ استاد حوزه علمیه قم گفت: برخی ستون پنجم بیگانه بوده و منتظر این هستند که ببینند بی‌بی‌سی چه می‌گوید و این افراد مرض سیاسی، اجتماعی و دینی دارند و اگر کسی این مرض را حل کند، طبیب است.

مریضان سیاسی منتظر سخن بی‌بی‌سی هستند/آیت‌الله حق‌شناس عمری در خدمت قرآن بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله میرزا عبدالکریم حق‌شناس که در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد با تقدیر از برگزارکنندگان این همایش اظهار داشت: آیت‌الله حق‌شناس روح بلندی داشت و توانست هم در خدمت کتاب مبین و هم در خدمت کتاب مکنون باشد.

وی با اشاره به اینکه انسان طاهر می‌تواند در خدمت قرآن کریم باشد افزود: آیت‌الله حق‌شناس عمری را در راه خدمت قرآن بود و این نشان‌دهنده طهارت ایشان است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آیت‌الله حق‌شناس از شرح صدر برخوردار بود ‌افزود: این خصوصیت نشان‌دهنده انس و الفت ایشان با قرآن کریم است.

وی گفت: برای دیدن متکلم قرآن باید در لابلای آیات آن جستجو کرد و آیت‌الله حق‌شناس و دیگر بزرگان هم قرآن را می‌فهمند و هم متکلم را در لابلای آیات آن می‌بینند.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه، مساجد، حسینیه‌ها و مجالس دینی اماکن مهمی برای دور شدن از مادیات دنیا است گفت: کسی که عمری در حوزه باشد و توان پریدن از این دنیا را نداشته باشد فراشان الهی برای او فرش پهن نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: گفته شد که ملائکه برای برخی رحمت فرستاده و نسبت به عده‌ای دیگر بی‌مهر هستند بنابراین طالب علوم دینی باید از دنیا پرواز کند و نه اینکه در دنیا پرواز کند و باید فرشته خو شده و از مادیات فاصله بگیرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله حق‌شناس گفت: انسان اگر به درگاه الهی در سایه فرائض و نوافل قرب پیدا کرد و این قرب با هدف حب خدا صورت گرفت، محبوب حق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه مثل قرآن مهجور است افزود: بسیاری از خطبه‌های حضرت امیرالمؤمنین پنج تا هفت صفحه است که با توجه به شرایط خاص در چهار یا پنج سطر نقل شده است.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به اینکه شناخت علی(ع) کار بسیار دشواری است گفت: سید رضی به دلایلی خطبه‌های نهج‌البلاغه را خلاصه کرده است.

وی گفت: انسان اگر صالح، مؤمن، طیب و طاهر بود به جایی می‌رسد که مورد عنایت ذات اقدس الله قرار می‌گیرد و اگر به بیراهه رفت بنده شیطان می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت امام جواد(ع) افزود: این امام همام در حدیثی می‌فرمایند اگر شنونده، حرف گوینده حق‌گو را گوش دهد خدا را عبادت کرده و اگر حرف گوینده شیطان‌گو را گوش دهد، شیطان را عبادت کرده است.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به اینکه خیلی‌‌ها دامپزشک هستند و فکر می‌کنند که طبیب هستند افزود: اگر کسی نامحرم را دید، صدایش را شنید و طمع کرد، مریض است و کسی که این مریض را دوا کرد طبیب است.

وی با اشاره به اینکه انسانی که گوشش بدهکار حرف بیگانه و دشمن بوده و زبانش به دنبال این است که برای بیگانه گزارش تهیه کند در قلب خود مرض دارد اظهار کرد: برخی ستون پنجم بیگانه هستند و منتظر این هستند که ببینند بی‌بی‌سی چه می‌گوید و این افراد مرض سیاسی، اجتماعی و دینی دارند و اگر کسی این مرض را حل کند، طبیب است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: ما به دنبال این هستیم که از سیر آفاقی به مفهوم رسیده و با سفر بیرونی به ادراک برسیم در حالی که باید به درون خود سفر داشته باشیم.

وی بیان کرد: اگر گفته می‌شود خداوند احسن الخالقین است به این دلیل است که انسان احسن المخلوقین است و این احسن بودن به دلیل این است که انسان یک مدینه فاضله بوده و هر چه که در یک کشور عقل و عدل باید باشد درون انسان نهفته است.

آیت‌الله جوادی‌آملی اظهار کرد: خداوند عقل، عمل و داور را در اختیار ما قرار داده است و این یک مدینه فاضله است و باید از این نعمت خداوند بهره‌مند شد.

وی اضافه کرد: افرادی نظیر آیت‌الله حق‌شناس عمری در این وادی سیر کرد و امیدواریم ذات اقدس الله روح عالی این بزرگوار را متعالی بفرماید.

استاد حوزه علمیه قم همچنین در پایان گفت: امیدواریم که نظام، رهبر انقلاب، مراجع تقلید، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها در سایه وجود مبارک حضرت ولیعصر(عج) حفظ شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول