اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

اعتکاف تحول بنیادین در معتکف ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان گفت: در اعتکاف اهداف متعالی و عظیمی در نظر گرفته شده‌ که اگر انسان به آنها عمل کند، تحولی بنیادین در زندگی انسان و در دل و قلب معتکف ایجاد می‌شود.

اعتکاف تحول بنیادین در معتکف ایجاد می‌کند

حجت‌الاسلام ‌عباس صالح‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: اعتکاف یکی از سنت‌های دینی و اسلامی است که در ادیان و شرایع قبل از اسلام هم بوده‌ و بسیاری از انبیای الهی به این سنت حسنه عمل می‌کردند.

وی افزود: در اعتکاف اهداف متعالی و عظیمی در نظر گرفته شده‌ که اگر انسان به آنها عمل کند، تحولی بنیادین در زندگی انسان و در دل و قلب معتکف ایجاد می‌شود.

صالح‌نیا عنوان کرد: روزه گرفتن که دوری از خوردن، آشامیدن و شهوات است و انتخاب مکان مقدس مانند مساجد جامع از شرایط صحت اعتکاف است.

وی ابراز داشت: بریدن از مادیات، شهوات، مقام‌ها و پیوند‌های مادی می‌تواند انسان را در تقرب به سوی خدا و طهارت روح یاری و انسان را برای آینده خود و انس با پروردگار مهیا کند.

امام جمعه کوهبنان در مورد ‌برنامه‌های اعتکاف مسجد جامع این شهر گفت: اقامه نماز جماعت در سه وقت صبح، ظهر و شب، قرائت قرآن و دعا بعد از اقامه نماز، بیان شرایط‌، محرمات و احکام اعتکاف و پاسخگویی به مسائل شرعی معتکفان، زیارت امین‌الله در روز سیزدهم ماه رجب مصادف با ولادت با سعادت حضرت علی (ع) از جمله این برنامه‌ها است.

وی تصریح کرد: نمایش فیلم‌های مذهبی، قرائت زیارت عاشورا، مراسم عزاداری و سینه‌زنی به مناسبت وفات حضرت زینب (س) و قرائت دعای عهد از برنامه‌های روز و شب چهاردهم ماه رجب است.

صالح‌نیا اذعان داشت: در روز پانزدهم ماه رجب بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، قرائت سوره‌های قرآن مربوط به اعمال ام داوود و قرائت دعای ویژه آن را داریم.

وی گفت: از مراسم نماز جماعت ظهر و عصر روز چهاردهم این مسجد فیلمبرداری شده و این مراسم از مرکز صدا و سیمای کرمان پخش می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول