اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه شهرکرد:

اعتکاف فرصت مناسبی برای رسیدن به کمال است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه و دانشگاه شهرکرد گفت: اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای بررسی و محاسبه نفس و رسیدن به کمال است.

اعتکاف فرصت مناسبی برای رسیدن به کمال است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام سید احمد دارستانی بعدازظهر امروز در مسجد جامع شهرکرد، اظهار داشت: بزرگترین گناه یأس و ناامیدی از رحمت الهی است و هیچ‌گاه نباید از مغفرت خداوند رحمان و رحیم ناامید شویم.

وی با اشاره به آیات شریفه سوره مبارکه تحریم، افزود: خداوند افرادی را که ایمان آورده و به سوی خدا توبه، توبه‌ای که بعد از آن به گناه باز نگردند را انجام دهند، می‌بخشد و همانا پروردگار بسیار بخشاینده و پذیرنده توبه است.

دارستانی اعتکاف را فرصت بسیار مناسبی برای بررسی و محاسبه نفس عنوان کرد و گفت: حقیقت توبه بر چهار عامل پشیمانی از گناه، اقرار به زبان، ترک گناه و تصمیم قطعی بر ترک معصیت استوار است.

استاد حوزه و دانشگاه شهرکرد با اشاره به تفاوت گناهان با هم به تشریح آداب توبه پرداخت و اضافه کرد: از آنجا که نوع گناه مختلف است، توبه از آنها نیز با هم متفاوت است و در بعضی گناهان باید حقی که از کسی ضایع شده نسبت به جبران آن اقدام عملی صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه انسان خود باید تجربه رسیدن به کمال را بیاموزد، گفت: تزکیه نفس بواسطه انجام واجبات در کنار ترک محرمات، راه رسیدن به کمال است.

وی ادامه داد: در هر دوره‌ای خداوند به یکی از انسان‌ها میدان می‌دهد که استعداد خودش را شکوفا کند و قدمی در راه خدا بر‌‌دارد، همان‌گونه که خداوند به انسان‌ها وعده داده که اگر یک قدم به سمت من نزدیک شوید، من 10 قدم به سمت شما نزدیک می‌شوم.

دارستانی به آیه 16 سوره انبیاء « آسمان و زمین و آن‌چه را که میان آن دو است به بازیچه نیافریدیم» اشاره و تأکید کرد: انسان باید خودش به خدا برسد و همه اینها برای این است که بازگشت به سیر الی‌الله داشته باشیم، چراکه بازگشت همه به سمت خداست و باید با علم خدا را شناخت.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول