اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

اعمال عبادی غذای روح است / تقویت ایمان و خودسازی مهم‌ترین ثمره اعتکاف

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: اعمال عبادی غذای روح است که انسان با انجام آن می‌تواند سلامت روح خود را افزایش دهد.

اعمال عبادی غذای روح است / تقویت ایمان و خودسازی مهم‌ترین ثمره اعتکاف

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: معتکفان در مراسم معنوی اعتکاف با خداوند متعال خلوت کرده تا بتوانند اعتقادات مذهبی و معنوی خود را تقویت کنند و این مهم باید در طول سال نیز تکرار شود.

وی مراسم معنوی اعتکاف را از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی استان قزوین دانست و بیان کرد: این مراسم فرصت بسیار مناسبی است تا بتوان قلب را از آلودگی‌ها و گناهان پاک و معرفت الهی و صداقت را جایگزین آن کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه انسان‌ از دو بعد جسمی و روحی برخوردار است که جسم انسان با مراقبت بیشتر و تغذیه سالم می‌تواند سلامت آن را حفظ کرد، گفت: اعمال عبادی غذای روح است که انسان با انجام آن می‌تواند سلامت روح را افزایش داد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: تلاوت قرآن، ادای نماز و طلب بخشش گناهان از درگاه خداوند غذاهای سالم روحی هستند که می‌توان سلامت روح را با انجام دادن این اعمال حفظ کرد.

ارتباط بیشتر جوانان با روحانیون در مراسم اعتکاف

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: جوانان در مراسم معنوی اعتکاف ارتباط بیشتری با روحانیون برقرار می‌کنند و جوانان بعد از پایان این مراسم نورانی با ایجاد ارتباط و دوستی با روحانیون شبهات و مسایل دینی خود را حل می‌کنند.

نظری اظهار کرد: جوانان هیچ مسئله و شبهه‌ای را بدون تحقیق و پرسش و پاسخ از روحانیون قبول نکنند و در هر شبهه‌ای با مراجعه به کارشناسان دینی شبهات مذهبی خود را برطرف کنند.

وی افزود: دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی به صورت فردی و جمعی در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کرده تا بتوانند با خداوند متعال در این سه روز خلوت کنند و از آثار و برکات معنوی این مراسم بهره‌مند شوند و اعتقادات معنوی خود را تقویت سازند.

این مقام مسئول عنوان کرد: با ارتقای برنامه‌های فرهنگی در مراسم معنوی اعتکاف بین دانشجویان می‌توان اعتقادات مذهبی و فکری آنان را بهتر ارتقا داد تا در کاهش معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه موثرتر باشند.

انتخاب بهترین دوست در اعتکاف

وی با بیان اینکه جوانان با شرکت در مراسم معنوی اعتکاف با انتخاب دوستان خوب و حفظ دوستی با آنان برای رسیدن به موفقیت هم‌فکری می‌کنند، گفت: جوانان با انتخاب دوستان خوب موجب کاهش آسیب‌های جامعه می‌شوند و این عامل یکی از آثار موثر برگزاری سنت حسنه اعتکاف در جامعه است.

این مقام مسئول بیان کرد: انتخاب دوست خوب در زندگی برای هر جوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است که آنان با انتخاب دوست خوب می‌توانند در مسیر زندگی در زمینه‌های فرهنگی، اعتقادی، تحصیل و شغل به موفقیت خوبی برسند.

نظری گفت: معتکفان با تقویت ایمان و خودسازی که از اعتکاف به‌دست آوردند می‌توانند ایمان جوانان که در جامعه با آنان دوست هستند، تقویت کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: جوانان برای تقویت ایمان یکدیگر تلاش کنند تا بتوانند با رشد اعتقادات معنوی موجب کاهش آسیب‌های فردی و اجتماعی در جامعه شوند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول