اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر خرو نیشابور:

حجاب و عفاف هرگز مانع رسیدن زن به جایگاه واقعی خود نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر خرو نیشابور گفت: حجاب و عفاف هرگز مانع رسیدن زن به قله‌های افتخار و به جایگاه واقعی خود نیست.

حجاب و عفاف هرگز مانع رسیدن زن به جایگاه واقعی خود نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی ظهر امروز در جمع مردم شهر خرو نیشابور اظهار کرد: جایگاه زن در فعالیت‌های اجتماعی بستگی به شناخت و آگاهی نسبت به خود است که نخستین نکته آن داشتن علم و آگاهی است که باید داشته باشند و اگر جایگاه خود را بشناسند و بدانند می‌توانند کارهای بزرگی را انجام دهند.

وی افزود: یک خانم بدون سیاست نمی‌تواند خانواده را هدایت کند ولی ایشان توانست با درایت و سیاست هم خانواده خود و هم خانم‌های جامعه را هدایت کند.

وی خاطرنشان کرد: مرحومه حاجیه خانم ترقی چون خود در حوزه علمیه بود، نخستین فردی بود که توانست در زمینه حوزه علمیه خواهران کشور حرکات خوبی انجام دهد.

امام جمعه شهر خرو نیشابور تصریح کرد: وی در موضوعات کلی حرکاتی انجام داد که برخی از مردان نمی‌توانستند انجام دهند و نیشابور در آن زمان خیلی تنگناها داشت و ایشان توانست با درایت خود از این تنگناها به خوبی عبور کند.

دستجردی تأکید کرد: مادران زمانی که در مسائل خودشان آگاهی پیدا کردند و بدانند جایگاه‌شان کجاست کارهایی که انجام می‌دهند ارزش دارد و زمانی محقق می‌شود که در مسائل تربیتی و علمی وارد شوند.

وی یادآور شد: خانم‌ها خودشان را گم کرده بودند و ایشان جایگاه خانم‌ها را به آنها نشان داد.

وی با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند «بالاترین جایگاه زن تربیت است» اظهار داشت: زن‌هایی که بتوانند در زمینه مسائل خودشان آگاهی پیدا کنند و جایگاه خودشان را بشناسند تاریخ را رقم می‌زنند.

امام جمعه خرو با بیان اینکه مرحوم حاجیه خانم ترقی زینب‌وار در نیشابور انجام وظیفه کرد، گفت: ایشان یک خانم فرهنگی بود که در همه موضوعات انقلابی، مالی، تربیتی و غیره وارد می‌شد و به دیگران کمک می‌کرد.

دستجردی گفت: وی توانست هم به عنوان یک مادر فرزندان خوبی تربیت کند و هم به عنوان مدرس حوزه، طلبه‌های خوبی را تربیت کند که برای جامعه مفید باشند و در تربیت آنها کوتاهی نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه مرحومه یک خانم اجتماعی بود و مسائل اجتماعی را رصد و آنها را درک می‌کرد و در همه زمینه‌‌ها به میدان می‌آمد، گفت: حتی در زمان جنگ با ایجاد پایگاه‌های متعدد در سطح شهرستان برای کمک به جنگ و مدیریت آن توانست افرادی را به عنوان امدادگر آماده کند.

وی خاطرنشان کرد: وی در زمان جنگ توانست به عنوان یک زن جایگاه خوبی را ایجاد کند و کارهایی را انجام دهد که بسیاری از مردان نمی‌توانستند آن را انجام دهند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول