اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرند خبر داد

بهره‌برداری از بیمارستان 100 تختخوابی در مرند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان مرند گفت: بیمارستان 100 تختخوابی این شهرستان تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از بیمارستان 100 تختخوابی در مرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، بهنام رضوانی ظهر امروز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی این شهرستان اظهار کرد: با توجه اینکه شهرستان مرند دومین شهر پرجمعیت استان بوده و در مسیر جاده ترانزیت اروپا و آسیا قرار دارد، تنها بیمارستان موجود در این منطقه به‌علت تردد مسافران گردشگر و با امکانات کمی که دارد قادر به پاسخگویی نیازهای بهداشتی و درمانی اهالی نیست.

وی در ادامه از مسئولان وزارت بهداشت خواست تا در تجهیز این بیمارستان با توجه به اینکه عملیات ساختمانی آن خاتمه یافته، تسریع کند.

رضوانی اظهار کرد: تاکنون برای راه‌اندازی و تجهیز بیمارستان 100 تختخوابی مرند 12 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، ضمن آنکه برای خرید قسمتی از تجهیزات این مرکز بهداشتی درمانی که مجهز به اورژانس و بخش‌های فوق‌تخصصی خواهد بود، همچنین استخدام 200 نفر در بخش‌های مختلف که مجوز آن از وزارت بهداشت و درمان اخذ شده، 3 میلیارد تومان اعتبار نیز لازم است تا هفته دولت سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه افزود: از سوی شهرداری مرند یک بیمارستان خصوصی 60 تختخوابی دیگر نیز با مشارکت بخش خصوصی که همگی پزشک هستند و شهردار فقط زمینی به وسعت 8 هزار مترمربع به آنان واگذار کرده، تا یک سال دیگر راه‌اندازی می‌شود.

رضوانی از مسئولان ذی‌ربط خواست بسترهای لازم به منظور برنامه‌ریزی‌های منظم در استاندارد کردن بیمارستان‌ها انجام شود چراکه محور اصلی پیشرفت هر جامعه اهمیت دادن به سلامت انسان‌ها و جامعه خواهد بود.

وی همچنین از راه‌اندازی تصفیه‌خانه ویژه برای شهرک میلاد مرند خبر داد و گفت: احداث تصفیه‌خانه جداگانه با دستور مستقیم وزیر نیرو صادر شده که در حال مطالعه و اجراست.

فرماندار مرند در ادامه از افزایش اعتبارات شبکه فاضلاب مرند در سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: در سال گذشته 2 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته بود که 20 کیلومتر از شبکه فاضلاب اجرا شد در حالیکه شهر مرند به 180 کیلومتر شبکه فاضلاب نیاز دارد.

وی از مسئولان استانی خواست تا با افزایش اعتبارات در هفت سال آینده، طرح‌های شبکه فاضلاب خاتمه یابد.

تفکیک زباله‌های خشک و تر

در این جلسه همچنین شهردار مرند از تفکیک زباله‌های خشک و نرم در این شهر خبر داد و افزود: با تشکیل مدیریت واحد پسماندها در شهرداری و با توجه به اینکه روزانه 146 تن زباله علاوه بر شهر مرند از شهرهای تابعه جمع‌آوری می‌شود، راه‌اندازی کارخانه کمپوست در دستور کار قرار دارد.

سیدرضا هاشمی تاکید کرد: با برنامه‌هایی که در امر جمع‌آوری زباله داریم، سال آینده شاهد جلوگیری از سلب آرامش، آسایش و سلامت اهالی منطقه خواهیم بود. 

سامان‌دهی لجن‌کش‌ها، استانداردسازی تصفیه‌خانه فاضلاب مرند، جلوگیری از ورود فاضلاب‌های صنعتی به تصفیه‌خانه‌ها، انتقال بخشی از بخش‌های بیمارستان رازی به بیمارستان جدید 100 تختخوابی، انتقال پسماندهای کارخانجات صنعتی به یک مکان مناسب و تعیین راهکارهای رفتاری و آموزش سلامت بهداشت محیط از طریق رسانه ملی از تصمیمات مهم این جلسه بود. 

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول